Det var næsehjulet den var gal med

Det Dash8-fly, som SAS måtte sikkerhedslande i formiddag havde problemer med lugen til næsehjulet, meddeler SAS.

Det Dash8 Q400-fly fra SAS som i formiddag måtte vende tilbage til København og sikkerhedslande havde problemer med lugen til næsehjulet. Det meddeler SAS til Ritzau.

- Da næsehjulet køres op, var der en gul lampe i cockpittet, der indikerede, at lugen til næsehjulet ikke var lukket. Derefter kan piloterne høre, at lugen lukker. Så åbner den og lukker igen, og derefter forsvinder indikationsfejlen, siger SAS Danmarks kommunikationskonsulent Mikkel Løndahl til Ritzau.

Det var SK 755 på vej fra København til Gdansk i Polen med 47 passagerer, der havde problemer.

Problemer siden d. 9. september

Der stod udrykningskøretøjer klar i Kastrup, men landingen foregik ifølge SAS uden drama.

SAS har den seneste måned haft problemer med netop Dash8 Q400-fly.

Problemerne startede d. 9. september, da SAS måtte nødlande med et Dash8 Q400 fly i Aalborg Lufthavn. Under nødlandingen kollapsede landingsstellet, og flyet brød i brand.

Heldigvis kom alle passagerer og besætningsmedlemmer ud af flyet - men SAS måtte aflyse over 1.500 flyvninger, da selskabet holdt Dash8 Q400-flyet på jorden i mere end tre uger.

Torsdag, d. 4. oktober gik det første Dash8-fly igen på vingerne.

  • Print
  • Del artiklen:

    Tag dr.dk Nyheder med dig

    Du er nu tilmeldt følgende nyhedsbrev(e):

    Vis alle nyhedsbreve
    Vis alle nyhedsbreve
    • Kun breaking:
    • Alle nyheder: