preload loader
LSR-NYTOP
 

Kritikkens top-20

 
Lytternes og seernes redaktør har samlet de største klageemner i det forløbne halvår. Samtidig gennemgås kort en række klageemner, der er gengangere fra tidligere år
Afsnittene om "Opfølgning" er udarbejdet i samarbejde med de relevante direktørområder. Lytter- og seerredaktørens rolle har her alene været at samle materialet, sikre åbenhed og modgå søforklaringer og tendenser til skønmaleri.

Lytter- og seerredaktørens egen klagebehandling i enkeltsager er omtalt her.

Klagetemaer 1. halvår 2015

Tendentiøs dækning af valget 2015

DR's dækning af Folketingsvalget medførte en del klager over tendentiøs dækning.

 

Interview med Panoramas direktør i Tivoli

Mange mente at DR's interview i Tivoli med direktøren for virksomheden Panorama var uanstændigt og alt for pågående.

 

DR’s Kandidattest

Et stort antal af DR's brugere var utilfredse med funktionen af DR's Kandidattest under valgkampen.

 

Citybois’ exit fra X Factor

Det medførte klage fra en større seergruppe, da det stod klart, at sanggruppen Citybois måtte forlade dette års X Factor. Især på de sociale medier var der anklager om snyd mod DR.

 

Go’ Morgen P3’s omtale af Venstre-profiler

Kritisk omtale af hhv. Lars Løkke Rasmussen og Inger Støjberg i Go' Morgen P3 gav kritik fra lyttere, som fandt der var tale om tendentiøs omtale af de to Venstre-politikere.

 

Pornotema

DR3 havde i foråret en temauge om porno. Flere lyttere. seere og brugere klagede over temaet, som de fandt stødende.

 

Problemer med lydbøger

DR's udvidede udbud af lydbøger til download og streaming medførte klager p.gr.a. tekniske fejl.

 

Statsministerduellen på DR1

Den første statsministerduel på DR1 blev præget af at DR's ordstyrer, ifølge et stort antal klager, ikke formåede at bryde ind, når Helle Thorning-Schmidt afbrød Lars Løkke Rasmussen.

 

Strejke i SAS

DR gav et misvisende billede af situationen, da DR flere gange fejlagtigt kaldte en overenskomststridig SAS-strejke for ulovlig.

 


Gengangere fra forrige halvår

Genudsendelser

3. sep. 2015 12:12

 

Problemer med DAB-signalet

3. sep. 2015 12:11

 

Ukorrekt sprog

3. sep. 2015 12:07

 


Klagetemaer 2. halvår 2014

Dækningen af Gaza-konflikten

21. jan. 2015 12:26

En storm af klager ramte DR efter Martin Krasniks interview med en israelsk viceambassadør, en dansk forsker og en norsk læge om konflikten mellem Israel og Palæstina i "Deadline" på DR2.

 

Flytningen af Giro 413 og Danmarksmester fra P4 til P5

21. jan. 2015 12:25

Over 400 P4-lyttere var utilfredse med DR's beslutning om at flytte "Giro 413" og "Danmarksmester" til DAB-kanalen P5.

 

Fejl i Versus-app

21. jan. 2015 12:24

Da DR sendte underholdsningsprogrammet "Versus" på DR1, havde en del seere tekniske problemer med at spille med via app'en.

 

Afskedigelser af journalister i forbindelse med spareplanen

21. jan. 2015 12:23

Niels Lindvig blev i september 2014 fyret som led i en sparerunde, hvor 101 medarbejdere i DR blev afskediget. Det førte til over 100 klager og knap 1.500 underskrifter i protest.

 

Nedlæggelsen af DR UnderholdningsOrkestret

21. jan. 2015 12:22

Som følge af medieforliget besluttede DR at nedlægge DR UnderholdningsOrkestret fra 1. januar 2015, hvilket førte til mange protester.

 

Flytningen af Krop og bevægelse fra P5 til langbølge

21. jan. 2015 12:21

Over 200 lyttere klagede over flytningen af morgengymnastikken fra P5 til langbølge, da programmet var blevet en fast del af deres daglige motion.

 

Ændringen fra 5.1-lyd til stereo på DR1 og DR3

21. jan. 2015 12:20

Godt 30 seere klagede over overgangen fra 5.1-lyd til stereo i efteråret, som de oplevede som et teknologisk tilbageskridt for DR.

 

Indslag om stewardesser i Aftenshowet

21. jan. 2015 12:19

Over 20 seere klagede over Inge Corells medvirken i "Aftenshowet", hvor hun kom med forkerte udsagn om stewardessers aktuelle arbejdsvilkår.

 

Sociale temaer på DR1

21. jan. 2015 12:18

Mange hundrede kritiserede DR for at have udstillet de arbejdsløse på en urimelig måde i en række serier på DR1 i efteråret.

 


Klagetemaer 1. halvår 2014

Lyden i "Arvingerne" på DR1

11. aug. 2014 13:55

Da DR sendte dramaserien "Arvingerne" på DR1, klagede en del seere over, at skuespillerne talte utydeligt, og at underlægningsmusikken virkede forstyrrende.

 

Lydbilledet på "P3 Nyheder"

11. aug. 2014 13:50

Det nye lyddesign på "P3 Nyheder" i form af underlægningsmusik og indlagte jingler fik over 50 lyttere til at klage.

 

Underlægningsmusik i "Danmarksmester" på P4

11. aug. 2014 13:45

Omkring 50 lyttere klagede, da P4 ved årsskiftet indførte underlægningsmusik i quiz-programmet "Danmarksmester".

 

Ny profil på P4

11. aug. 2014 13:40

Som et led i P4's nye profil har "Hjortshøjs Badabing Show" erstattet programmet "Madsen" fredag eftermiddag.

 

Omprioritering af regionale nyheder på dr.dk

11. aug. 2014 13:35

De regionale nyheder på dr.dk er blevet en del af den samlede landsdækkende nyhedstjeneste, og de daglige nyheder fra hvert område er samtidig blevet skåret ned.

 

DR’s brug af "Facebook"

11. aug. 2014 13:30

Omkring 30 brugere har klaget til DR over, at man som ”ikke-Facebook-bruger” er afskåret fra en række af DR’s tilbud, når radio- og tv-programmer henviser til Facebook og andre sociale medier.

 

DR’s nye streaming-tjeneste

11. aug. 2014 13:25

Flere brugere af DR's nye streaming-tjeneste "DR TV" savner de gamle funktioner fra "DR NU".

 

Ændring af sendetidspunkt for "Stormagasinet" på DR1

11. aug. 2014 13:20

Grundet "Vinter-OL" blev første afsnit af "Stormagasinet" ikke sendt på DR1 den annoncerede dag.

 

Dækningen af sagen om Lars Løkke Rasmussens tøj

11. aug. 2014 13:15

DR valgte at dække Lars Løkke Rasmussens tøjsag tæt og den efterfølgende ballade i baglandet.

 

Dækningen af krisen i Ukraine

11. aug. 2014 13:10

Flere har klaget over ensidig dækning af urolighederne i Ukraine til fordel for den ene af parterne i konflikten.

 

Dækningen af VM i fodbold

11. aug. 2014 13:05

Under VM i Brasilien valgte DR at eksperiemntere med nye og anderledes fodboldkommentatorer som for eksempel Nicklas Bendtner.

 

Dækningen af Vinter-OL

11. aug. 2014 13:00

I dækningen af "Vinter-OL" klagede knap 80 over DR's valg af mere løsslupne og bramfie kommentatorer.

 


Klagetemaer 2. halvår 2013

Afbrydelse af transmission på DR2 pga. Villy Søvndals afgang

10. feb. 2014 11:20

Transmissionen fra et samråd med socialminister Annette Vilhelmsen blev afbrudt med nyheden om, at Udenrigsminister Villy Søvndal ville trække sig som udenrigsminister.

 

Genudsendelse af Giro 413 pga. teknisk fejl

10. feb. 2014 11:15

Knap 40 lyttere klagede over, at første del af Giro 413 på P4 i september ved en fejl blev sendt to gange.

 

Manglende rettigheder til at live-streame film

10. feb. 2014 10:55

Over julen måtte DR lukke for live-streamingen af DR1 pga. manglende rettigheder til blandt andet at vise flimene "Dirch" og "En kongelig affære".

 

Pagten og de mindste

10. feb. 2014 10:51

Mange forældre klagede i løbet af de første afsnit over, at julekalenderen Pagten var for uhyggelig og voldsom for de aldersgrupper, som forældrene forventede, at julekalenderen var tiltænkt.

 

Lukning af Unga Bunga

10. feb. 2014 10:48

Det populære P3-program Unga Bunga lukkede i december 2013, og flere hundrede af programmets lyttere klagede over beslutningen på Facebook.

 

Monte Carlo's fokus på Allan Simonsens optræden i Vild med dans

10. feb. 2014 10:41

Snesevis af lyttere klagede til DR over P3-programmet Monte Carlo, hvor værterne i efteråret flere gange tale positivt om fodboldlegenden Allan Simonsen, der deltog i et TV2-program.

 

DR2-udsendelsen ”Hele svineriet”

10. feb. 2014 10:34

DR2's temalørdag bragte den 16. november en udsendelse om svineproduktion i Danmark. Mange seere mente, at udsendelsen tog svineproducenternes parti.

 

Live-transmission fra mindehøjtideligheden for Nelson Mandela

10. feb. 2014 10:30

DR's live-transmission den 10. december fra Soccer City Stadium i Johannesburg gav anledning til mere end 20 klager over kommentatorerne.

 

Afbrydelse af ”Taggart” på DR1 ved Nelson Mandelas død

10. feb. 2014 10:18

Da meddelelsen om Nelson Mandelas død nåede alverdens medier, afbrød DR1 sin almindelige sendeflade og sendte en ekstraudgave af TV Avisen.

 

DR Nyheders dækning af Lars Løkke Rasmussen og GGGI

10. feb. 2014 10:13

En snes seere henvendte sig til DR i forbindelse med dækningen Lars Løkke Rasmussens rejser for klimaorganisationen Global Green Growth Institute.

 

DR's dækning af DGI’s Landsstævne

10. feb. 2014 10:07

Flere end 20 seere klagede til DR over dækningen af DGI's landsstævne, der blev afholdt i Esbjerg i juli.

 

Exitprognosen fra kommunalvalget

10. feb. 2014 10:03

DR Nyheder offentliggjorde på dagen for kommunalvalget en såkaldt exitprognose, der viste sig at være helt forkert.

 

Deadline-interview med bemærkning om biskop Karsten Nissen

10. feb. 2014 09:54

Under en Deadline-udsendelse på DR2 sagde værten, at Viborg-biskop Karsten Nissen nægter at give hånd til kvindelige præster.

 

Lukning af Dongbold

10. feb. 2014 09:48

DR Sporten lukkede i september tjenesten Dongbold, der leverede live-stillinger fra aktuelle fodboldkampe. Det var mange af Dongbolds trofaste brugere ikke tilfredse med.

 


Klagetemaer 1. halvår 2013

Hvor længe bør DR-udsendelser kunne ses på nettet?

15. aug. 2013 14:12

En række brugere har klaget over, at DR's programmer kun er tilgængelige online i en begrænset periode eller over, at DR ikke har onlinerettigheder til specifikke udsendelser.

 

Afbrydelser ”Hos Clement”

15. aug. 2013 11:21

Omkring 50 seere klagede over DR-vært Clement Kjersgaards interviewform i tirsdagsprogrammet "Hos Clement".

 

Serien ”Danmark på piller” på DR2

15. aug. 2013 11:13

Serie "Danmark på piller" blev sendt i marts som del af stor DR-kampagne. Serien medførte kritik fra flere sider, herunder fra 150 læger og andre fagpersoner.

 

Indslag om vagtlægeordning i 21 Søndag den 2. juni

15. aug. 2013 10:53

21 Søndag bragte i juni et indslag, der fortalte, at vagtlæger tjener flere penge på at behandle patienter direkte over telefonen frem for at sende en læge ud til den syge. Det medførte knap 100 klager.

 

Blachman på DR2

14. aug. 2013 16:08

Thomas Blachmans DR2-program "Blachman" havde premiere d. 2. april. Det medførte stor debat i ind- og udland og førte til en lang række klager over sexisme.

 

DR Update lukker og bliver til DR Ultra

14. aug. 2013 11:52

Den 4. marts lukkede nyhedskanalen DR Update og blev erstattet af børnekanalen DR Ultra. Der ærgrede mange af DR Updates faste seere.

 

Interview med Lars Hedegaard i Deadline den 17. marts

14. aug. 2013 11:43

Den 17. marts deltog Trykkefrihedsselskabets formand Lars Hedegaard i et meget omdiskuteret interview i Deadline på DR2, hvilket fik mange seere til at reagere.

 

Indslag om ”pizzahak” i TV-Avisen d. 15. februar

14. aug. 2013 11:36

TV-Avisen bragte den 15. februar et kritisk interview med en slagtermester fra Hårby, der over mange år havde solgt et produkt med hestekød til bl.a. pizzeriaer. Knap 70 seere klagede efterfølgende over interviewet.

 


Klagetemaer 2. halvår 2012

Live fra Jordens Undergang

14. jan. 2013 14:29

DR modtog over 50 klager over DR2-temaet "Live fra Jordens Undergang". De fleste mente, at DR unødigt skræmte især børn ved at markere dagen. Især nedtællingsuret gav kritik. Også en "ultimativ middag" lavet af brødrene Price fik kritik og blev beskrevet som fråseri.

 

TV-Avisen 18.30 i nyt format

14. jan. 2013 14:27

Over 100 seere har klaget over TV-Avisen 18.30's nye form - især over at man sidst i udsendelsen har valgt at lave et kort resume, der samler op på dagens vigtigste historier.

 

Husk lige tandbørsten

14. jan. 2013 14:27

Omkring 30 personer klagede over DR's relancerede udgave af underholdningsprogrammet Husk Lige Tandbørsten.

 

TVA 21.00 rykkes til 21.30

14. jan. 2013 14:24

Beslutningen om at flytte den sene udgave af TV-Avisen en halv time gav på kort tid op mod et halvt hundrede klager.

 

For meget amerikansk valg

14. jan. 2013 14:23

Snesevis af seere har i løbet af 2012 klaget over, at DR Nyheders dækning af det amerikanske valg var for massiv.

 

”Let’s Eid”

14. jan. 2013 14:22

Omkring et halvt hundrede lyttere klagede over, at DR i 2012 - under overskriften "Let's Eid" - markerede den muslimske højtid, der afslutter ramadanen.

 

Geoblokering af Forbrydelsen III

14. jan. 2013 14:21

Afsnit to og tre af Forbrydelsen III blev udsat for geoblokering, således at afsnittene var utilgængelige i udlandet. Det førte til snesevis af klager fra danskere verden over.

 

Sproget i Pendlerkids

14. jan. 2013 14:18

Ramasjang-serien Pendlerkids medførte omkring et halvt hundrede klager til DR - og over 1000 kritiske indlæg på Ramasjangs side på Facebook.

 

Sponsorskilte ved EM og OL

14. jan. 2013 14:16

Eksponering af sponsorer under bl.a. OL førte til klager sommeren igennem. En del klagere mente, at DR overtrådte reglerne, mens andre blot fandt det irriterende, at de på licensbetalte kanaler skulle se så mange sponsorskilte.

 

For meget OL på DR’s sendeflader

14. jan. 2013 13:24

Over 100 seere klagede over, at OL fyldte for meget på DR's sendeflade og over at andre programmer blev aflyst eller forkortet pga. OL-transmissionerne. Flere påpegede, at sommeren i forvejen havde været domineret af sport, herunder EM i fodbold.

 

Satireindslag under OL af Anders Lund Madsen

8. jan. 2013 16:02

Omkring 50 seere klagede over Anders Lund Madsens satiriske dækning af holdkonkurrencen i synkronsvømning og finalen i den tungeste klasse i vægtløftning for kvinder.

 

Programlægning inden for OL-transmissionerne

8. jan. 2013 15:49

Over 100 seere klagede over DR's valg af sportsgrene under OL-transmissionerne eller over ændringer i det annoncerede sendeprogram.

 


Klagetemaer 1. halvår 2012

DR lukker DR Play

2. jun. 2014 13:29

Opdatering d. 2. juni 2014: DR har nu lavet en tv-app til Windows mobil og tablet. Læs mere på dr.dk/DRTVinfo. DR Play var en app på Windows Marketplace, der gav Windows Phone-brugere mulighed for at benytte DR NU, der ellers kun havde fungeret med Iphone og Android.

 

Omlægning af dr.dk

14. aug. 2012 13:50

Den 14. maj igangsatte DR en storstilet omlægning af dr.dk. Hensigten med omlægningen er at skabe et skarpere dr.dk ved at forenkle navigationen og strukturen på siden, så sitet fremstår mere prioriteret og tilgængeligt for brugerne.

 

Tv-signalet i MPEG4

14. aug. 2012 13:49

Natten til den 11. januar 2012 blev tv-signalet lagt om på alle sendemaster. Seere, der modtog tv-signaler på egen antenne, skulle have en digitalboks med MPEG4 eller et nyt TV med samme udstyr, for fortsat at kunne se tv.

 

Lyden i dokumentar om Dronning Margrethe

14. aug. 2012 13:48

Den 8. januar bragte DR det første af to afsnit i en dokumentarserie om Dronning Margrethe i anledning af hendes 40 års regentjubilæum. Efterfølgende modtog DR knap 40 klager fra seere, der fandt programmets baggrundsmusik var alt for høj.

 

Dronning i 40 år

14. aug. 2012 13:47

Lørdag den 14. januar havde DR ryddet en stor del af sendefladen for at dække Dronning Margrethes 40 år på tronen. Knap 50 seere klagede efterfølgende over DR’s royale kommentatorer.

 

Restaurant bag tremmer

14. aug. 2012 13:46

Den 14. marts sendte DR det først af otte afsnit om Claus Meyers madskole i Vridsløselille Statsfængsel. DR modtog alene på Kontakt DR mere end 20 klager fra forargede seere, der mente, at hensynet til ofret burde gå forud for de indsattes resocialisering.

 

Melodi Grand Prix 2012

14. aug. 2012 13:45

Alene på klageknappen modtog DR mere end 50 klager over Melodi Grand Prix 2012. Størstedelen af klagerne handlede om, at værternes opførsel var underlødig og uforenelig med familieunderholdning. F.eks. fandt mange klagere, at der var for meget ”bar røv” og ”sprut” i de korte forproducerede indslag fra Aalborgs natteliv.

 

Penissketch i Danmarksindsamlingen 2012

14. aug. 2012 13:44

Den 7. januar afholdt DR den årlige Danmarksindsamling. Sidst i showet gik to værter på scenen klædt ud som et par nosser. Herefter fik de selskab af to skuespillere, der var iklædt henholdsvis en penis- og en numsehulsdragt. DR modtog mere end 200 klager over sketchen.

 

Dækning af retssagen mod Breivik

14. aug. 2012 13:43

DR Nyheder modtog ca. 30 klager over, at DR valgte at dække retssagen mod Anders Behring Breivik. De fleste af klagerne mente, at DR skulle stoppe dækningen for ikke at give Breivik taletid.

 

Omtale af de gule forbund

14. aug. 2012 13:42

Den 9. maj bragte DR en citathistorie fra Ritzau, "LO mister medlemmer til de gule forbund". I artiklen stod der bl.a.: ”Disse forbund varetager lønmodtageres interesser på samme måde som traditionelle fagforbund, men indgår sjældent overenskomster". Det udløste mere end 60 klager fra tilhængere af de traditionelle forbund.

 

Omtale af det spanske EM-hold

14. aug. 2012 13:41

D. 10. juni sendte DR kampen mellem Spanien og Italien under EM i fodbold. DR Sporten havde til lejligheden valgt at bruge John Faxe Jensen som medkommentator. Han fik undervejs brugt begrebet ’spaniolere’ om de spanske spillere, hvilket medførte over 40 klager fra vrede seere, som fandt betegnelsen nedsættende.

 

Lukningen af DR HD

14. aug. 2012 13:40

Den 4. juni offentliggjorde DR, at en række kanaler skulle lægges om, og at kanalerne DR Update og DR HD fremover skulle erstattes af hhv. endnu en Ramasjang-kanal og kanalen DR3. Knap 30 seere klagede over nedlæggelsen af DR HD.

 


Klagetemaer 2. halvår 2011

Folketingsvalget 2011

DR Nyheder modtog sammenlagt 365 klager over DR's valgdækning (ekskl. Mød Partierne - se nedenfor). Heraf handlede 189 om tendentiøs valgdækning.

 

Liberal Alliance i Mød Partierne

Da Liberal Alliance den 30. august 2011 gæstede valgprogrammet Mød Partierne udløste det valgdækningens største klagestorm, med mere end 200 klager - primært fra partiets tilhængere.

 

DR's samlede dækning af tragedien i Norge

DR modtog mere end 100 klager over den samlede dækning af terrorangrebet i Norge den 22. juli 2011 og de begivenheder, der fulgte i måneden efter.

 

P1 Morgen og Nyhedskonsulenterne

I oktober 2011 indførte man Nyhedskonsulenterne som et dagligt humoristisk indslag i P1 Morgen. Nyhedskonsulenterne Anders Lund Madsen og Omar Marzouk skiftedes til at tilføje skæve kommentarer og synsvinkler på dagens nyheder nogle minutter et par gange i løbet af den tre timer lange morgenflade. Op mod 150 lyttere klagede over konsulenternes kommentarer, som de bl.a. beskrev som ligegyldige, platte og umorsomme.

 

FM-ændringer og Morgenandagten

Da DR mistede en FM-frekvens pr. 1. november 2011, blev P1 og P2 lagt sammen på FM-båndet så P1 havde kl. 6.00 til 18.00 og P2 de efterfølgende 12 timer. P1 og P2 kan høres som fulde kanaler på DAB og på dr.dk og i de fleste kabelpakker. Op til og lige efter sammenlægningen er der kommet mere end 80 klager fra lyttere, der enten savner P1 eller P2.

 

Problemer med DAB-signalet

Op til sammenlægningen af P1 og P2 på FM-båndet den 1. november, førte DR en kampagne for at gøre så mange lyttere som muligt opmærksomme på, at alle DR's ti radiokanaler kunne høres døgnet rundt på DAB. I november var der alene via Kontakt DR omkring 30 der klagede over manglende DAB-signal i deres lokalområde.

 

Broen kun online i 7 dage

Den dansk-svenske spændingsserie Broen blev produceret i samarbejde med bl.a. SVT og en henholdsvis dansk og svensk producent. De enkelte episoder lå tilgængelige på dr.dk i syv dage. DR fik sammenlagt mere end 150 henvendelser fra seere, der forgæves havde ledt efter tidligere episoder på DR NU.

 

Manglende undertekster på Broen

Da DR den 5. oktober 2011 sendte 2. afsnit af den dansk-svenske serie Broen, manglede de danske undertekster de første ti minutter. DR modtog sammenlagt mere en 40 klager fra seere, der havde problemer med at forstå, hvad der blev sagt. Flere klagede over, at DR ikke stoppede afsnittet (og startede forfra når problemet var løst), men i stedet for lod det fortsætte.

 

Julekalenderen sendes for sent

I december 2011 genudsendte DR den klassiske julekalender Nissebanden i Grønland. Et par hundrede småbørnsforældre klagede over, at kalenderen først blev sendt kl. 19.30 på DR1.

 

Margaret Lindhardt og Giro 413

Da DR den 17. oktober 2011 offentliggjorde, at den populære Giro 413-vært, Margaret Lindhardt, ikke længere skulle bestyre programmet fra nytår, udløste det mere end 50 klager via Kontakt DR og mange vrede indlæg på debatsider. Klagerne var uforstående overfor, at Giro 413 skulle moderniseres og henviste til deres store tilfredshed med, hvordan Margaret Lindhardt havde bestyret det populære program.

 

Disney Sjov aflyst på grund af valget

Da daværende statsminister Lars løkke Rasmussen fredag den 26. august udskrev folketingsvalg, valgte DR at aflyse en række programmer for at gøre plads til en intensiv valgdækning. Et af de programmer, der måtte vige pladsen for valget var Disney Sjov på DR1. Alene via Kontakt DR fik det mere end 40 vrede forældre til at klage over, at DR altid lod store mediebegivenheder gå udover børneprogrammerne.

 

Returkampen mellem Panathinaikos og OB

Mere end 300 fodboldfans bestormede DR med klager, da DR (efter at havde vist OB's første Champions League kvalifikationskamp på DR1) ikke planlagde at vise den efterfølgende returkamp i Athen mellem OB og Panathinaikos.

 

Rygter om lukningen af Unga Bunga på P3

Den 9. november 2011 fremgik det af en overskrift på ekstrabladet.dk, at DR ville lukke det populære musikprogram Unga Bunga. Det medførte en massiv klagestorm direkte til DR (179 klager) via en Facebook-gruppe med ca. 7.500 medlemmer.

 

Hundeparken lukker

Da forummet Hundeparken på dr.dk blev endeligt lukket den 17. oktober 2011, udløste det over en snes klager fra unge brugerne, der mente, at DR begik en stor fejl. Flere af brugerne forklarede, hvilken betydning Hundeparken havde haft for dem gennem årene og hvordan forummet havde hjulpet dem, når de havde det svært.

 


Klagetemaer 1. halvår 2011

Flytning af Fjernsyn For Dig

Over 100 oprørte forældre klagede, da DR ved årsskiftet flyttede sendetidspunktet for Fjernsyn For Dig fra 17.30 til 16.30. Mange klagede over, at de ikke kunne nå hjem fra arbejde og institutioner i tide til børnetimen, og at det væltede familierutinerne, da man ikke længere kunne få aftensmaden lavet, mens børnene var aktiverede med den daglige børnetime.

 

Lukningen af Skum

Da DR i januar 2011 offentliggjorde, at ungdoms-sitet Skum skulle lukke i marts 2011, blev DR bestormet med henvendelser fra unge brugere. Mange af henvendelserne var meget personlige og beskrev den betydning, som Skum havde for dem og det savn som en lukning af dette unikke fællesskab ville medføre. Mange mente, at det ligefrem var uansvarligt af DR at lukke sitet, da DR ikke tilbød et reelt alternativ.

 

Slut med aktiekurser på tekst-tv

I begyndelsen af januar var der telefonstorm i DR, da TTV's side 550 med aktiekurser blev nedlagt. Samlet set fik DR ca. 200 henvendelser fra folk, der savnede siden og ikke kunne forstå, hvor den var blevet af.

 

X-Factor og Blachman

I årets første udgave af X-factor, blev Thomas Blachman så frustreret over en 17-årig piges manglende sangtalent, at han efterfølgende i hårde vendinger beskyldte pigens mor for ikke at leve op til sit ansvar. Mange seere mente, at det var en sårende og unødvendig overfusning. Samme episode medførte en livlig debat i medierne om DR's ansvar over for de medvirkende. I februar udløste Thomas Blachman igen en snes klager, da han henviste til den 15-årige Sarahs seksualitet med kommentaren om, at: "Nu mangler du bare en tissemand". Mange seere fandt udtalelsen diskriminerende og vulgær og krævede en undskyldning både fra Blachman og DR.

 

Lukning af Selvsving

Da DR i starten af marts offentliggjorde, at P1's satireprogram Selvsving skulle sende sidste gang den 1. april som fast satiretilbud på P1, kom der snesevis af klager. Selvsving blev i klagerne fremhævet som det bedste satireprogram på DR og som den politiske satires sidste bastion. Flere fandt, at lukningen måtte være udtryk for politisk pres eller en højredrejning i DR.

 

Indslag med Anders Samuelsen i TV-Avisen

Den 10. marts bragte TV-Avisen kl. 21.00 et indslag om Anders Samuelsen, der udover at være partileder for Liberal Alliance og medlem af Folketinget også er medlem af byrådet i Horsens. Indslaget viste, at Anders Samuelsen siden sommeren 2010 havde nedprioriteret sit byrådsarbejde. Han havde således ikke deltaget i 2/3 af økonomiudvalgsmøderne eller i 7 ud af 11 byrådsmøder. Da Anders Samuelsen blev interviewet herom gik han til angreb på DR, som han beskyldte for at manipulere. Omkring 40 seere klagede - de fandt typisk historien uvæsentlig og henviste til at tallene var manipulerede.

 

Behandling af S-SF-plan i TV-Avisen den 16. maj

Den 16. maj var en ny finansieringsplan fra S og SF hovedhistorien i TV-Avisen kl. 21.00. I indslaget blev planen bedømt af flere eksperter og politiske modstandere. Derefter var Helle Thorning-Schmidt (S) gæst i studiet. Over 30 seere klagede over dækningen. Den typiske kritik gik på, at TV-Avisen reelt slet ikke fortalte, hvad planen gik ud på, og at værten gik meget hårdt til S-lederen.

 

Defamation på DR2

Den 7. januar skrev filmmagasinet Ekko, at DR havde medfinansieret en prisbelønnet dokumentarfilm om antisemitisme, Defamation, med 150.000 kr., men at man efter 2 år stadig ikke havde vist filmen. Filmen er bl.a. kritisk overfor den amerikanske Anti-Defamation League. Artiklen antydede, at DR2's kanalchef, Arne Notkin, havde stoppet filmen, fordi han var uenig i filmens præmis. Ekko fremhævede, at filmen allerede havde været vist på en række filmfestivaler og på flere kommercielle tv-kanaler i både England og Israel. Omkring 20 seere klagede. Flere mente, at DR havde et troværdighedsproblem og krævede, at filmen blev vist.

 

Program om statsministerens familieliv

Den 10. januar viste DR2 portræt-programmet "En helt almindelig ualmindelig familie". Dokumentaren gav et indblik i, hvordan landets statsminister-familie forsøger at få hverdagen til at fungere. En snes seere klagede til DR over, at denne programlægning af et ukritisk program var urimeligt favoriserende i et valgår.

 

Manglende undertekster på svensk krimi

Den 25. januar sendte DR1 den svenske krimi, Irene Huus - Nattevagten. Det uløste knap 50 klager, at de første 45 minutter af udsendelsen var uden undertekster. Mange af klagerne mente ikke det kunne passe, at det skulle tage op mod en time at løse et sådant problem. Klagerne fremhævede, at DR burde have taget udsendelsen helt af og sendt noget andet i stedet for.

 

Ingen stemmer til Bosnien-Hercegovina

Efter at Danmarks stemafgivning i Det Europæiske Melodi Grand Prix 2011 var offentliggjort, modtog DR mere end 40 klager fra oprørte seere, der ikke kunne forstå, at Bosnien-Hercegovina ikke havde fået nogen stemmer fra Danmark. Mange af klagerne mente, at der var tale om snyd og manipulation med stemmerne - og henviste blandt til stor opbakning til den bosniske sang på danske Facebook-sider.

 


Klagetemaer 2. halvår 2010

DAB-omlægning og nedlægning af DAB-kanaler

I oktober kom der op mod 300 klager vedrørende DAB-radio, efter at DR den 30. september rykkede rundt på de digitale radiokanaler. Mange lytterne klagede over, at P1 helt var forsvundet fra sin plads på deres DAB-radio og erstattet af DR Rock! Andre savnede deres non-stop musikkanaler, DR Folk og DR Country.

 

TV-Avisen og det nye design

Den 15. september 2010 skiftede TV-Avisen til nyt studie og nye toner. Det betød blandt andet underlægningsmusik på indslagene "Danmark i dag" og "Verden i dag". Det har medført mange klager fra seere, der var generet af musikken.

 

Interview med Bertel Haarder

Den 19. december 2010 viste 21 Søndag et klip med indenrigs- og sundhedsminister Bertel Haarder, der var rasende på en DR-journalist.

 

Bekymring for morgenandagten på FM

Medieforliget 2011-14 medfører, at DR fra slutningen af 2011 mister den FM-frekvens, hvor der nu sendes P2. Frygten for at man herefter ikke længere vil kunne høre transmission af morgenandagten på FM - men kun på P2 på DAB - har fået flere hundreder til på forhånd at klage til DR.

 

Jagten på De Røde Lejesvende

Da DR2 den 19. september og de to følgende søndage sendte serien "Jagten på de røde lejesvende", førte det til mange engagerede debatter i radio, tv og aviser - og herunder også mange kritiske henvendelser til DR.

 

Den Løse Kanon på P3

I hundredvis klagede da det i oktober kom frem, at det populære dagsaktuelle radioprogram Den Løse Kanon lukkede ved årsskiftet.

 

Nak og Æd på DR2

Mere end en snes seere klagede over DR2's jagtserie Nak & Æd, der følger processen fra nedlæggelsen af vildt til tilberedningen og det afsluttende måltid. Langt de fleste klagede over selve titlen "Nak & Æd".

 

Kontant om svinestalde

Den 26. oktober sendte Kontant på DR1 et program om forholdene i de danske svinestalde. Programmet - "Griseri på gaflen" - førte til en større diskussion.

 


Klagetemaer 1. halvår 2010

X Factor - de svage medvirkende

Omkring et halvt hundrede seere klagede over de første udsendelser af X Factor 2010, idet de mente, at DR udnyttede og latterliggjorde nogle af de medvirkende.

 

X Factor - sms-afstemningerne

Over hundrede seere klagede over, at sms-afstemningen i X Factor var utroværdig. Der blev rejst tvivl om, hvorvidt alle sms-stemmer blev talt med.

 

Interview med Rigmor Zobel i 21 Søndag

Omkring 40 seere klagede over et interview den 21. februar i 21 Søndag med Rigmor Zobel. Flere mente, at emnet var useriøst. De fleste klager gik dog på, at interviewet var for ukritisk.

 

Debatten på DR2

DR2-programmet Debatten blev i februar 2010 relanceret i en ny udgave med Clement Kjersgaard som vært og nu med et live-publikum. Mange klagere mente, at programmet var blevet forringet.

 

Omlægning af nyheder på tekst-tv

Flere hundrede seere klagede over den nye opsætning af de meget læste nyheder på tekst-tv. Utilfredsheden gik især på, at indlands-, udlands-, og pengestoffet nu blev bragt i samme gruppe.

 

Relanceringen af Deadline

Omkring 100 seere klagede over relanceringen af Deadline på DR2. Der blev især klaget over de nye indslag i Deadline 22:30: "Ugens værste", "Propagandisterne" og "Talknuserne".

 

Interview med Stein Bagger

Søndag den 16. maj sendte DR1 programmet Stein Bagger: Kan man stole på en løgner?, hvor den fhv. direktør for IT Factory blev interviewet af Reimer Bo. Det medførte mange klager direkte til DR.

 

Gaza-konflikten

Da en konvoj med nødhjælp til Gaza den 31. maj 2010 blev stoppet af en israelsk militæraktion, der kostede ni aktivister livet, modtog DR snesevis af klager over dækningen. Reaktionerne var meget forskellige.

 

Specialklassen på Ramasjang

Cirka 40 seere klagede over DR's børneserie Specialklassen, der har været sendt på DR Ramasjang.

 

Kæft, trit og knus

DR sendte i maj og juni 2010 en programrække - Kæft, trit og knus - om unge på behandlingshjemmet Schuberts Minde. Over 20 seere klagede over, at man udstillede de unge der var med i udsendelsen.

 

Nedprioritering af satiren på DR2

I marts måned fortalte flere medier, at satiren på DR2 ville blive beskåret kraftigt fra 2011. Det medførte på få dage mange klager fra seere, der kritiserede denne prioritering.

 

P2’s fremtid

Med medieforliget for 2011-2014 mister DR den FM-frekvens, som P2 sender på. Udsigten til at P2 ikke videreføres som FM-kanal har ført til hundredvis af kritiske henvendelser fra lyttere...

 


Klagetemaer 2009

Manglende genudsendelser af Pagten

10. feb. 2010 12:35

Seere klagede over at julekalenderen Pagten ikke blev genudsendt dagen efter på DR1.

 

COP 15 og afbrydelse af andre programmer

10. feb. 2010 12:30

Mange seere blev vrede over at man afbrød en koncert med Kim Larsen for at følge klimatopmødet.

 

COP 15 - dækning af demonstrationerne

10. feb. 2010 12:23

Dækningen af politiaktioner og demonstrationer under COP 15 var et emne, der gav kritik fra mange sider.

 

COP 15 - klimadækningen og topmødet

10. feb. 2010 12:04

En større gruppe klagede i forbindelse med COP 15 over, at DR var med til at skabe bekymring i befolkningen ved at "gå med på klimabølgen", og at DR ikke lavede nok modspil til advarslerne mod klimaforandringerne.

 

Kommunalvalget 2009

10. feb. 2010 11:57

Flere valgte at klage over DRs dækning af kommunalvalget 2009, men med forskellige vinkler.

 

Genudsendelse af War of the Worlds

10. feb. 2010 11:41

DR sendte den sammme film to på hinanden følgende aftener, hvilket gav en del vrede seere.

 

Overgangen til det digitale sendenet

10. feb. 2010 11:34

Der var mange spørgsmål og kritiske henvendelser til DR i forbindelse med overgangen til det digitale jordbaserede sendenet (DTT).

 

Naruto

10. feb. 2010 11:26

DR besluttede at stoppede tegneserien Naruto, hvilket medførte meget kritik fra seriens fans.

 

Ny programoversigt på dr.dk

10. feb. 2010 11:15

Der var kritik i mange forskellige retninger, da DR udskiftede den meget besøgte programoversigt på dr.dk med en ny version.

 

Talent 2009: Var Michael og Maria amatører?

10. feb. 2010 11:06

Nogle seere mente ikke at man burde kunne deltage i Talent 2009 når man har udgivet cd'er.

 

Lille Nørd er blevet mere rå i tonen

9. feb. 2010 16:58

Flere forældre klagede over den ændrede stil og tone i den nyeste sæson af Lille Nørd.

 

IOC-gallaforestilling i Operaen afbrudt

9. feb. 2010 16:19

Der blev klaget med det samme, da åbningen af IOC i Operaen blev afbrudt.

 

For meget Michael Jackson

9. feb. 2010 16:02

Seere klagede over at der på hele DR's sendeflade blev vist alt for meget om Michael Jacksons død.

 

De udviste irakere i Brorsons Kirke

9. feb. 2010 15:38

Der var mange, men blandede reaktioner på DRs dækning af Brorson-sagen.

 

Kritik af dækning af Gaza-konflikten

26. aug. 2009 16:19

Dækningen af israelsk-palæstinensisk konflikt med mange dræbte gav anledning til mange reaktioner fra seere og lyttere.

 

Kommentarer til Obamas indsættelse

26. aug. 2009 16:05

Der blev klaget over at kommentatorer talte henover Barack Obamas indsættelse som USA's præsident.

 

The Daily Show blokeret på nettet

26. aug. 2009 15:56

DR fik mange klager da det ikke længere var muligt at se Daily Show på nettet med danske IP-adresser.

 

X Factor - støtteaktion for Seest

26. aug. 2009 15:48

Det skabte årets hidtil største bølge af seerprotester, da Seest blev stemt ud af X Factor

 

X Factor - kritik af sms-afstemning

26. aug. 2009 15:22

Der blev klaget da mange seere fik sms om at deres stemme i X factor ikke var registreret.

 

Billeder fra sælfangst

26. aug. 2009 15:01

Der blev klaget over manglende advarsel, da TV-Avisen viste billeder af en hvalfanger der dræbte en sæl.

 

Kåring af landets værste bankrådgiver

26. aug. 2009 14:36

Mange seere klagede da Kontant uanmeldt dukkede op i en filial for at kåre Danmarks værste bankrådgivning.

 

Stop for speedway-transmissioner

26. aug. 2009 13:21

Det medførte snesevis af vrede klager, at DR stoppede med større speedway-transmissioner

 

Kritik af Disney Sjov

26. aug. 2009 13:11

Kritikken over kvaliteten af tegnefilm i Disney Sjov er vokset.

 

Fejl i regnskab i 21 Søndag

26. aug. 2009 12:30

21Søndag modtog klager over mangelfuld information i et indslag om fattige danskere.

 

Lanceringen af dramaserien Mille

26. aug. 2009 12:22

DR blev kritiseret for at markedsføre tv-serien Mille for hele familien. Småbørnsforældre mente at indholdet var for voldsomt.

 

Intet live-tv til udenlandske IP-adresser

25. aug. 2009 17:06

Danskere i udlandet klager over, at de ikke kan se DR1 og DR2 live over nettet uden en dansk IP-adresse.

 


Klagetemaer 2008

MC's Fight Night

6. mar. 2009 16:47

Det medførte over 100 klager, at DR ikke sendte hele finalen i MC's Fight Night.

 

En coach i DR Kirken

6. mar. 2009 16:33

Nogle utilfredse seere mente, at en coach i DR Kirken var plat og provokerende - eller ligefrem sjofel og blasfemisk.

 

Spil Dansk Dagen - vindersangen der ikke blev spillet

6. mar. 2009 14:56

Der blev klaget, da vinderen af en sangtekstkonkurrence i forbindelse med Spil Dansk Dagen ikke blev spillet.

 

Sendetidspunkt for Nissernes Ø

6. mar. 2009 14:41

Småbørnsforældre på stribe klagede over sendetidspunktet for julekalenderen Nissernes Ø.

 

Interview i Kontant på DR1

6. mar. 2009 13:49

Det gav straks kritiske reaktioner da en Kontant sluttede brat - uden at gæsten havde fået lov til at svare ordentligt på den rejste kritik.

 

Kritik af spørgsmål og svar i Hvem ved det?

6. mar. 2009 13:09

I quizzen "Hvem ved det" på DR1, dyster to familier på viden. En del seere kritiserede tilfælde med forkerte svar på de stillede spørgsmål.

 

Talent 2008 - kritik af mandlig stripper

4. mar. 2009 19:10

Det førte til klager, da man i Talent 2008 viste en mandlig stripper. Klagerne mente, at det var ganske upassende midt i et familieprogram.

 

Talent 2008 - kritik af dommerne

4. mar. 2009 18:59

Mange seere fandt, at Talent 2008-dommernes stil og sprogbrug var krænkende - og uegnet for børn.

 

Talent 2008 - kritik af DR for overhovedet at bruge konceptet

4. mar. 2009 17:58

Mange seere mente at DR slet ikke burde have bragt Talent 2008, fordi konceptet var dårligt og ikke fandt de rigtige talenter.

 

OL - for lidt fra Handicap OL

4. mar. 2009 17:27

DR fik under Handicap OL (De Paralympiske Lege) løbende henvendelser, hvor seere kritiserede, at dækningen var alt for beskeden.

 

OL - synkronsvømning med De Sorte Spejdere

4. mar. 2009 17:25

De Sorte Spejdere blev bedt om at kommentere OL-finalen i synkronsvømning. Det førte i løbet af lørdag formiddag til en "seerstorm".

 

OL - afbrydelse af transmission fra dressur-finale

2. mar. 2009 17:07

Der kom prompte protester i snesevis, da dressur-finalen ved OL 2008 blev afbrudt af Deadline 17.00.

 

OL - ingen live-streaming på dr.dk

2. mar. 2009 16:06

Det gav en jævn strøm af klager, at man ikke kunne følge OL-udsendelserne live på dr.dk.

 

Pigekoret kommer ikke længere 11.55 på P4

20. okt. 2008 14:53

Mange lyttere har beklaget, at det fra starten af 2008 ikke længere var muligt at høre 'Pigekoret' på P4 lige før radioavisen kl. 12.00

 

Kritik af det nye P2

20. okt. 2008 14:46

En række forandringer af P2 har givet en hel del klager

 

X Factor - kritik af dommerne

20. okt. 2008 14:34

X Factor dommernes somme tider meget direkte facon gav anledning til mange klager.

 

X Factor - ingen tal for sms-stemmer

20. okt. 2008 14:30

Det gav en del kritiske henvendelser at DR ikke kunne offentliggøre præcise stemmetal for de sms-stemmer, der blev modtaget i afstemningen mellem X Factor Finalisterne.

 

X Factor - kort transmission af showet på Rådhuspladsen

20. okt. 2008 14:25

Mange var kede af at hele koncerten ikke blev transmittereret, da de to X Factor-finalister spillede på Rådhuspladsen.

 

Naruto - kritik af den danske udgave

20. okt. 2008 14:15

Den japanske tegneserie Naruto har både yngre og ældre. DR har modtaget en del klager fra begge grupper.

 

OK 2008 - kritik af dækningen

20. okt. 2008 14:00

TV Avisen modtog over 100 kritiske mails vedrørende overenskomstdækningen.

 

OK 2008 - omstridt indslag om sygeplejersker og ingeniører

15. okt. 2008 11:20

TV-Avisen modtog 21 klager pr. mail over et indslag, hvor løn- og arbejds forhold for sygeplejersker og privatansatte ingeniører blev sammenlignet.

 

Dækningen af Lars Løkkes bilag

13. okt. 2008 14:27

I midten af maj intensiverede DR1 nyhedsdækningen af sagen om finansminister Lars Løkke Rasmussens udgiftsbilag. Det resulterede i en række klager.

 

Dækningen af urolighederne i februar

13. okt. 2008 13:42

DR Nyheder dækkedede bølgen af uroligheder, med bl.a. ildspåsættelser, i februar intensivt. Der fulgte en række kritiske henvendelser.

 

Tonen i Ærlig Talt

13. okt. 2008 13:37

Mange seer fandt at studieværten i DR1s interviewprogram 'Ærlig Talt' gik for hårdt til de interviewede. Men der var også en del, der efterlyste en mere kontant udspørgen.

 

Miss Tørklæde i modvind

13. okt. 2008 12:57

Da Skum lancerede konkurrencen Miss Tørklæde skabte det mange indlæg i debatten, i mange forskellige medier. En del debattører rettede en hård kritik mod initiativet.

 

Mangelfuld optakt til Det Europæiske Melodi Grand Prix 2008

13. okt. 2008 11:17

Da optaktsudsendelserne til årets Melodi Grand Prix udgik med kort varsel gav det masser af klager.

 

Teknikproblemer med Bonanza

13. okt. 2008 11:02

Bonanza gav brugerne mulighed for at se eller gense tusindvis af timers klip fra DRs arkiver, og for at stemme på de programmer, de ønskede at se i fuld længde. Desværre drillede teknikken af og til.

 


Klagetemaer 2007

Kritikkens Top

11. feb. 2008 14:20

 

Jul i Svinget

11. feb. 2008 11:41

Årets traditionelle julekalender på DR1 fik en del ros, men gav også anledning til kritiske henvendelser.

 

Yallahrup Færgeby

11. feb. 2008 11:38

Yallahrup Færgeby blev vel modtaget af seerne, men DR har også modtaget omkring 50 kritiske henvendelser, ligesom der var kritiske indlæg i den offentlige debat.

 

Hensyn til børn i programplanlægningen

11. feb. 2008 11:35

Kritik for manglende hensyn til børn i programplanlægningen er et tilbagevendende tema. Det er især klager om indslag med voldsomme billeder, der er blevet vist på tidspunkter, hvor mindre børn (også) ser fjernsyn.

 

Pakkeleg

11. feb. 2008 11:32

Julens populære Pakkeleg på www.dr.dk fik igen store besøgstal, men der er fortsat en del klager over spillets afvikling og præmieuddeling

 

Manglende playlister

11. feb. 2008 11:28

Der er et stort antal klager over mangler ved DRs playlister. DR henviser til, at oplysninger om den musik, der er spillet i radioen, kan findes på dr.dk/playlister, men tjenesten har været præget af mange driftsproblemer.

 

Streaming af billeder og lyd på www.dr.dk

11. feb. 2008 11:24

Der er fortsat mange klager over problemer med at se tv og høre radio via dr.dk.

 

Problemer med at høre hvad der bliver sagt

11. feb. 2008 11:21

Der kommer en stabil strøm af klager over, at det er for svært at høre, hvad der bliver sagt i udsendelserne.

 

Problemer med tekstning

11. feb. 2008 11:02

Årets anden del har budt på mange klager over manglende eller mangelfulde tekstninger.

 

Sendeproblemer på tv

11. feb. 2008 10:58

Problemer med den tekniske kvalitet i tv-afviklingen har givet en jævn strøm af klager.

 

Sendeproblemer på radioen

11. feb. 2008 10:55

FM-kanalerne har været ramt af sendeproblemer på et historisk højt niveau. Det har ført til en løbende strøm af lytterklager.

 

Interview med Karen Jespersen om hjemmehjælp

11. feb. 2008 10:47

Et interview med Karen Jespersen i TV-Avisen udviklede sig til mundhuggeri med studieværten. Efterfølgende klagede mange over at Karen Jespersen ikke havde fået en fair behandling.

 

FV2007 på DR2: Jersild & Spin

11. feb. 2008 10:40

På DR2 bestod valgdækningen blandt andet af langt flere udgaver af Jersild & Spin. Henrik Qvortup medvirkede som kommentator, og efter at Se & Hør hævdede, at der var lavet sort arbejde hos Naser Khader, forlangte mange seere at Qvortup blev fjernet fra skærmen.

 

FV2007 på DR1: Valgaften

6. feb. 2008 16:10

DRs dækning på valgaftenen havde høje seertal og fik mange anerkendelser. Der kom dog også kritiske reaktioner, bl.a. gik på, at der blev bragt for få resultater.

 

FV2007 på DR1: Duellen, afslutningsdebatten og Mød partierne

6. feb. 2008 15:37

Duellen og afslutningsdebatten ved folketingsvalget fik i hovedsagen ros og anerkendelse, men der var kritik af enkelte ordvekslinger, kameraføringer mv.

 

En replik om 11. september i Aftenshowet

6. feb. 2008 15:27

I Aftenshowet fortalte den ene af værterne at han var flov over at indrømme sine første tanker, da han hørte om terrorangrebet på World Trade Center.

 

Nybroe-sagen

6. feb. 2008 15:13

Sagen om to omstridte reportager fra Irak - produceret af journalist og nyhedsvært Jeppe Nybroe - gav i august og september anledning til snesevis af klager og kritiske henvendelser.

 

Michael Rasmussens farvel til Tour de France

6. feb. 2008 15:04

Da Michael Rasmussen måtte stå af cyklen under Tour de France, bl.a. på grund af DRs nyhed om Rasmussens manglende samarbejde ved dopingkontrol, modtog DR en del kritik.

 

DAB-omlægning

6. feb. 2008 14:24

Samtidig med en stor tilfredshed med- og fremgang for digitalradio i Danmark, er der i kølvandet på lukningen af fire DAB-kanaler kommet hundredevis af klager over omlægningerne.

 

Besparelser på kulturdækningen

6. feb. 2008 14:05

De planlagte omlægninger og nedskæringer inden for kulturområdet har givet mange kritiske reaktioner i sidste del af 2007.

 

Kritik af generelt kvalitetsfald p.gr.a. spareplanerne

6. feb. 2008 13:45

Siden det i februar 2007 stod klart, at DRs budgetproblemer ville få mærkbare følger for program-udbuddet, har DR modtaget mange protester og kritiske henvendelser herom.

 
 
 
 
Du er her: dr.dk > Om DR > Lytternes og seernes redaktør > Kritikkens top 20

© Copyright DR 2017. Materialet må ikke gengives uden tilladelse jævnfør lov om ophavsret.