Danske Mad Men: Fede tider i reklamebranchen.

  • Genre: Dokumentar
  • Vist: DR2, 04. nov. 2011
  • Vises på dr.dk indtil: Ingen udløbsdato

Det lille nystartede bureau med de 2 kreative hoveder Henriksen & Sieling landede den "fede" Irma kontrakt, foran de store succesfulde konkurrenter, ved et ikke velanset trick og på den måde "kick starter" bureauet og vokser sig til det "hotteste team in town". Opturen er lang og vild og Irma er med hele vejen.

  • Print
  • Del programmet:

    ALLE PROGRAMMER Danske Mad Men

    1. Danske Mad Men: Cowey

      Selv de bedste intentioner og de mægtigste strategier har svære vilkår mod uheld og tilfældigheder. Det må reklamebureauet Nørgård Mikkelsen sande, da de skal lave kampagnen for mejeriernes nye guldkalv, juice/mælkeproduktet Cowey. MD Foods har nærmest ubegrænsede markedsføringsmidler til deres rådighed - selv fodboldlandsholdet har Cowey på trøjen. Alligevel går én lille ting galt... Tilrettelæggelse: Janus Køster-Ra smussen.

      Se program
    2. Danske Mad Men: Sonofon

      Ved indgangen til det nye årtusind har teleselskabet Sonofon behov for en kampagne der kan genoprette deres skrantende image og sælge abonnementer i massevis. Reklamebureauet Wibroe, Duckert og Partners tager imod udfordringen. Resultatet bliver grænseoverskridende, og filmene om Polle fra Snave bliver de mest populære reklamer i 2001. Tilrettelæggelse: Jakob Thygesen.

      Se program
    3. Danske Mad Men: Jysk

      I 80´erne er det ikke længere pinligt at lave reklamefilm. Det er smart. Og det kan koste op imod en halv million kroner at få produceret en film der virker. Det gider dynesælgeren Lars Larsen ikke betale. Han lægger 10.000 kroner på bordet, får stillet et kamera op, og siger: Godaw, Jeg hedder Lars Larsen, Jeg har et godt tilbud til dig... Tilrettelæggelse: Kerstin Freiesleben.

      Se program