Interview med DR-vært var ikke skjult reklame

Når en DR-vært i et interview anbefaler websider, adskiller det sig ikke markant fra at anbefale et teaterstykke, en bestemt bog eller en spillefilm. Det mener DRs lytter- og seerredaktør.

Kritik af DR for at undlade at kontakte eks-mand

Det var i strid med DRs egne regler, da programmet ”Min forelskelse til skræk og advarsel” undlod at informere en deltagers eks-mand om den voldsomme historie, der omhandlede ham.

Brugernes redaktør

Om redaktøren

Lytternes og seernes redaktør bliver ofte beskrevet som en 'brugernes ambassadør', som 'DR's interne ombudsmand' eller som 'DR's vagthund'.

Sådan klager du

Det er vigtigt for DR at vide, hvad lyttere og seere mener. Her finder du en enkel vejledning i, hvordan man klager til DR. Link til kontaktsiden findes også her.

Halvårsrapporter

I halvårlige rapporter ser lytter- og seerredaktøren kritisk på DR’s etik og gennemgår hvad der klages mest over og hvordan større sager er blevet behandlet.

Klummen fra brugernes redaktør Se alle

DRs andel i det store posttyveri

DR bør udarbejde en form for etisk regnskab og udvise åbenhed om metoderne, når man indgår i så usædvanligt et samarbejde som lækken fra ”Panama-papirerne”.

Er DR blevet håndsky?
Halvårsrapporter
Sejlivede klagetemaer

Samme klagepunkter vender tilbage trods forsøgene på at løse problemerne, beretter lytternes og seernes redaktør

Kunsten at holde balancen

Et par vigtige forskningsresultater fortjener at indgå i den intense debat om fairness i valgdækningen, skriver lytternes og seernes redaktør.

Fem næser DR skulle have undgået

Store næser fra Pressenævnet skal undgås, men der er ingen grund til panik over enkelte fodfejl, skriver lytternes og seernes redaktør

Sektioner Om DR

Koncerthusets kundecenter
Bland dig i DR
DR for virksomheder
DR for eksterne producenter
Har du brug for DRs arkiv?