Beyoncé-sang øger amerikanernes lyst til hummer

En amerikansk restaurantkæde har nydt særlig godt af popstjernen Beyoncés optræden til Super Bowl.

Beyoncé og forsanger Chris Martin fra det britiske band optrådte sammen til dette års pauseshow ved Super Bowl. Foto: EPA/TANNEN MAURY (Foto: TANNEN MAURY © Scanpix)

Den amerikanske restaurantkæde Red Lobster har siden popstjernen Beyoncé udkom med en ny single øget sit salg med 33 pct. Sangen, der giver amerikanerne lyst til hummer, hedder Formation og er en hyldest til sort sydstatskultur.

Det skriver den britiske avis The Independent.

- When he f*** me good I take his ass to Red Lobster, cause I slay.

Sådan lyder linjen i Beyoncé-sangen, der tilsyneladende har øget salget hos restaurantkæden Red Lobster med op til 33 pct., siden den blev udgivet lørdag.

Sangen, der også blev sunget under søndagens Super Bowl Half Time Show, vækker glæde hos restaurantkæden, der er USA's største seafood-kæde, og de har således været ude offentligt og takke superstjernen for opmærksomheden.

- Vi er meget glade for, hvad vi har set over weekenden, specielt den forbrugertillid som vi så udtrykt. Det er klart, at Beyoncé har hjulpet med at skabe nogle Red Lobster-fans, og vi er hende meget taknemmelige for det, siger administrerende direktør i Red Lobster Kim Lopdrup ifølge The Independent til CNBC.

/ritzau/FINANS

Beyoncés præsentation af sin nye single til Super Bowl har fået meget omtale. Den nyder en restaurantkæde nu godt af.

Opslået af DR Nyheder på 10. februar 2016

Nyhedsbrev TAG DR.DK KULTUR MED DIG

Få seneste anmeldelser og indblik i musik, film, bøger og kunst - hver torsdag.

Vis alle nyhedsbreve