Påsken skal på Facebook og Twitter

Folkekirken vil styrke højtiden og budskabet om tilgivelse med #tilgiv og #glædeligpåske.

Folkekirken vil styrke danskernes forhold til påsken.

Målet er at få påskens budskab om tilgivelse til at fylde mere i højtiden, og midlet er sociale medier.

Biskop i Aarhus Henrik Wigh-Poulsen har ledet en arbejdsgruppe, der skal markedsføre påsken for danskerne.

- Julen står stærkt i bevidstheden hos de fleste, men folkekirkens anden store højtid - påsken - mangler grobund. For mange er påsken noget med at tage i sommerhus og spise påskeæg, siger han.

Et høfligt prik på skulderen

Under hashtagget #tilgiv og #glædeligpåske vil folkekirken nu have deres påskebudskab på Facebook og Twitter.

- Måske er der noget, der fanger ens opmærksomhed, og måske bliver man nysgerrig, hvis man læser et interview om tilgivelse, det er jo noget man kan forholde sig til. Måske kan det føre til, at man går i kirke påskedag, fordi det handler jo om mig og mit liv, siger Henrik Wigh-Poulsen.

Biskoppen tror, at folkekirkens tilstedeværelse på de sociale medier kan være med til at fremme en god tone.

- Vi kan være et høfligt prik på skulderen, der siger, prøv lige at huske at vi alle sammen er mennesker. Vi har brug for at tilgive hinanden og være mere forsonlige i vores omgangstone, siger han.

  • Print
  • Del artiklen: