Forfatter til virksomheder: Nu kommer 'mig-mig-mig-generationen'

Ny bog fortæller, at virksomhederne skal til at gøre sig klar til 'mig-generationen' .

Det handler om én person, og det er mig, mig, mig.

Den indstilling skal virksomheder indstille sig på at møde i større grad de næste år.

Det fortæller coach og forfatter René Christensen, der har skrevet en ny bog om generationen, der kaldes 'mig-mig-mig-generationen'.

Den nye generation af unge, der snart rammer det voksne arbejdsmarked, er nemlig selvcentrerede og optaget af, at alt tager sig godt ud, og det kan give vanskeligheder i samarbejdet med ældre generationer.

- Hvis du er vant til, at hele verden drejer sig om dig selv, så kan du have svært ved at indgå i et fællesskab på en arbejdsplads, hvor man arbejder med fælles mål, siger Rene Christensen.

Den unge generation er nemlig vant til, at der er andre, der tager problemerne for dem, siger Rene Christensen.

- Der er tale om en generation med et utroligt lavt selvværd, men med en høj selvtillid. Det skyldes, at forældrene har 'curlet' problemerne væk for dem, fortæller Rene Christensen.

Hvis de unge og deres fremtidige kollegaer fungere godt sammen, så er der brug for mere tanke på fællesskabet, ellers vil der komme en række udfordringer, siger Rene Christensen.

  • Print
  • Del artiklen: