Sponsorrådgiver: Caroline og Kevin giver alle andre baghjul

Kevin Magnussens sponsorrådgiver kalder racerkørerens nuværende kommercielle værdi for større, end da han kørte for McLaren.

Onsdag blev det offentliggjort, at Kevin Magnussen vender tilbage som fast kører i motorsportens fineste klasse – Formel 1.

McLaren-raceren er skiftet ud med en Renault og på trods af et år på sidelinjen er Kevin Magnussens værdi øget. Det vurderer Kevin Magnussens sponsorrådgiver Thomas Badura fra Sponsorpeople.

"Det er på grund af Kevins køreegenskaber, at Renault har valgt ham"

thomas badura

Sammen med Caroline Wozniacki er racerkøreren i særklasse de danske sportsudøvere, der har det største kommercielle potentiale.

- Den PR og den mediedækning, som de to får, den lægger pæn afstand til de næste i feltet, lyder det fra Thomas Badura.

Køreegenskaber gjorde udslaget

Og det er årsagen til Magnussens skifte til Renault, der har været med til at øge den danske kørers markedsværdi.

- Det er på grund af Kevins køreegenskaber, at Renault har valgt ham.

Betyder det, at han er mere attraktiv nu end tidligere?

- Ja, det gør det. Det gør, at man klar over, at han er der på grund af hans talent.

- Det risikomoment der er, når det kun er pengene der tæller, det løber man ikke i samme omfang som ved nogle af de andre kørere, supplerer det fra Thomas Badura.

Kevin Magnussen og resten af Formel 1-feltet tager hul på den nye sæson d. 20 marts, hvor det gælder Australiens Grandprix.

  • Print
  • Del artiklen:

    Nyhedsbrev Tag dr.dk Sporten med dig

    Få dagligt nyt fra DR Sporten.

    Vælg mailingliste:

    Vis alle nyhedsbreve

    • Kun breaking:
    • Alle nyheder: