Sitet opdateres ikke længere.

preload loader

Se TDC’s svar til Kontant på mail og i studiet, hvor TDC kommenterer sin opkrævning for De Gule Sider

 

TDC's svar til KONTANT

16. mar. 2009 16.44 
Siden sidste Kontant har TDC: 
  • Skriftligt indskærpet overfor De Gule Sider, at alle ordre til De Gule Sider følges op af en skriftlig ordrebekræftelse til kunden 
  • Skriftligt indskærpet overfor De Gule Sider, at kundeklager behandles af De Gule Sider, og at De Gule Sider påtager sig ansvaret for en hurtig og effektiv håndtering af kundeklager 
  • Skriftligt indskærpet overfor De Gule Sider, at alle reklamationer skal behandles hurtigt, så kompensation kan ske på den efterfølgende regning 
  • Skriftligt indskærpet overfor De Gule Sider, at kontaktinfo til klager og regningsspørgsmål skal tydeligt fremgå af De Gule Sider hjemmeside og af telefonsystemet hos De Gule Sider 
  • Skriftligt indskærpet overfor De Gule Sider, at vilkårene for aftalen mellem DGS og kunderne skal være let tilgængelig.
De Gule Sider har skriftligt accepteret samtlige krav.

Øvrige spørgsmål med svar signeret Koncerndirektør Jesper Theill Eriksen
 
Hvorfor og med hvilket aftalegrundlag opkræver TDC penge fra egne kunder på vegne af De Gule Sider?
Det fremgår af vores standard vilkårsbestemmelse, at vi er berettigede til at opkræve betaling for ydelser fra tredjemand.
 
Hvad siger I til, at en stor gruppe kunder over hele landet er vrede over, at I gentagne gange opkræver dem via telefonregningen - opkrævninger for indrykning i De Gule Siders telefonbogsprodukter?
Vi kan ikke leve med uklarhed omkring De Gule Siders kundeforhold på vores regninger.. Vi har skriftligt indskærpet overfor De Gule Sider, at de skal sikre fuldstændig klare forhold mellem De Gule Sider og deres kunder. Blandt andet har vi krævet, at alle ordre følges op af en skriftlig ordrebekræftelse til kunderne. Vi har også krævet, at De Gule Sider hurtigt håndterer alle udestående kundeklager hurtigt og effektivt. De Gule Sider har indvilget i vores krav.
 
Flere kunder mener, at TDC ikke længere kan være i god tro, når TDC opkræver på vegne af De Gule Sider. Dels fordi kunderne i stor stil har gjort opmærksom på, at der ikke foreligger en gyldig aftale mellem kunden og De Gule Sider, dels fordi TDC nu er bekendt med, at De Gule Sider tilbagebetaler beløbene, når kunderne fastholder kritik af opkrævningerne?
Vi har skriftligt stillet en række krav til De Gule Sider om forbedring af kundeforholdene. Hvis de ikke bliver efterkommet, og der ikke meget hurtigt kommer orden i kundeforholdene, er vi klar til at opsige aftalen med De Gule Sider.
 
Vil TDC fortsætte med at opkræve for telefonbogsoptagelser på vegne af De Gule Sider?
Vi har skriftligt krævet, at De Gule Sider straks for orden på udestående klager og påtager sig det fulde ansvar for kunderne. Hvis dette ikke sker, kan vi ikke fortsætte samarbejdet med De Gule Sider.
 
Vil TDC af egen drift tilbagebetale beløb, som uretmæssigt er opkrævet for placering i lokale og regionale telefonbøger?
Vi har i TDC kendskab til i alt 77 udestående kundeklager over forhold, der vedrører De Gule Sider. Vi er meget utilfredse med den klagetid, de kunder har oplevet fra De Gule Siders side. Selv om der er tale om kundeforhold til De Gule Sider, har vi valgt at betale kunderne de beløb de har klaget over i forhold til De Gule Sider. Vi forventer, at De Gule Sider fremover vil sikre klare forretningsgange og hurtige klageveje for kunderne Hvis dette ikke sker, kan TDC ikke fortsætte samarbejdet med De Gule Sider.

Venlig hilsen/Best regards
 

 
Mail svar fra TDC til Kontant

 

Søg i Kontants arkiv

Søge formular

 



Har du en klage eller en god historie, så vil vi meget gerne høre fra dig.

Send os en mail eller et brev.

 

Forbrugerpanel:

Kontants forbrugerpanel

30. okt. 2012 16:29Kontant

Vi har stadig brug for flere medlemmer i vores forbrugerpanel. Vil du være med?

 

Klager og svar:

Svar på kritik af Samsung-program

4. feb. 2013 12:23Klager & svar

BFE/Samsung benytter desværre det gammelkendte kneb at skyde på budbringeren, når budskabet gør ondt. Samsung har fået alle muligheder for at komme til orde i denne sag og fremlægge synspunkter, statistikker, whatever, for at overbevise Kontant om, at der ikke var en sag. Hvad gør man? Undlader at svare på alle vores konkrete spørgsmål. Holder os hen. Sender et helt overordnet svar, hvor man i al korthed nægter at anerkende, at der er et problem.

 

Nyhedsbrev fra Kontant

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Kontant og modtag nyeste forbrugerafsløringer samt gode råd direkte på din mail.

Nyhedsbrev

 

Kontant Twitter!

Twitter 4

Husk du kan følge Kontant på Twitter!

 

 
kontant

Magasinet Penge giver indblik og dykker kritisk ned i et aktuelt emne.

 
 

 

 

 

 

 
 
 
Du er her: dr.dk > DR1 > Kontant

© Copyright DR 2018. Materialet må ikke gengives uden tilladelse jævnfør lov om ophavsret.