Vil du i kontakt med lytternes og seernes redaktør?

Alle er velkomne til at kontakte lytternes og seernes redaktør.

Du er altid velkommen til at kontakte lytternes og seernes redaktør. (© dr)

Har du set, læst eller hørt noget på DR’s kanaler, som du ikke er tilfreds med? Måske vil du bare sige din mening? Måske vil du klage? Eller søger du hjælp til, hvordan du kommer videre med dit problem?

Uanset hvad er du velkommen hos lytternes og seernes redaktør. Du kan ringe på hverdage på 35 20 30 40 og evt. lægge en besked – eller skrive en mail til lsrred@dr.dk

Hvis du har en konkret klage, ris eller måske ros over DR, kan du kontakte DR her.

Hvis du vil skrive et brev, kan du sende det til: Jesper Termansen, Lytternes og seernes redaktør, DR Byen Emil Holms kanal 20 0999 København C.

Hvad kan lytternes og seernes redaktør tage sig af?

Fejlagtige oplysninger, ensidige programmer eller andre lignende forhold der handler om programetik. Det tager lytternes og seernes redaktør sig af. Licens, teknik, der ikke virker eller problemer med serieafsnit eller udsendelser har lytternes og seernes redaktør ikke indflydelse på. Her kan du henvende dig til DR’s Programservice:http://dr.custhelp.com/

Skal lytternes og seernes redaktør tage din sag op?

Lytternes og seernes redaktør tilrettelægger selv sit arbejde. Falder sagen uden for arbejdsfeltet med programetik, så tager han den ikke op. Men du er velkommen til at sige din mening. Måske kan redaktøren hjælpe dig til den rette.

Hvornår er det en klage?

DR får hver dag mange henvendelser fra lyttere, seere og brugere. DR har ikke ressourcer til at svare alle personligt, og derfor er det besluttet, at kritik, ris og ros ikke får et personligt svar fra DR, kun egentlige klager.

Hvis du ikke er tilfreds med svaret fra DR?

DR svarer altid brugeren i første omgang i sager om presseetik. Er du ikke tilfreds med DR’s svar, kan du bede lytternes og seernes redaktør om at gennemgå din klage på ny.

Kan du klage anonymt?

Nej, du skal oplyse dit navn.

Facebook
Twitter