Foreløbige tal gav misvisende artikel

En artikel på dr.dk påstod, at hver tredje gymnasieelev har gjort skade på sig selv. Det var der ikke belæg for.

21. september bragte dr.dk en artikel på bagggrund af en historie fra Berlingske, som konkluderede, at hver tredje gymnasieelev har udøvet selvskade.

Den konklusion var der imidlertid ikke belæg for.

Undersøgelsen bag historien var hverken færdig eller akademisk godkendt, og Detektor, som har undersøgt historien, har ikke kunnet få lov at se den.

DR beklager.