Rettelse til artikel om miljøkonsekvensrapport

Konsulentfirmaet Rambøll burde være kommet til orde i artikel om den miljøkonsekvensrapport, der ligger til grund for godkendelsen af dumpningen af slam ved Køge Bugt fra anlægget af den kunstige ø Lynetteholm.

(Foto: Martin Sylvest © Ritzau Scanpix)

DR.dk skal bringe en beklagelse.

Tirsdag d. 26. april og i de efterfølgende dage fortalte vi om den miljøvurderingsrapport, der ligger til grund for godkendelsen af dumpningen af slam ved Køge Bugt fra anlægget af den kunstige ø Lynetteholm ud for København.

I vores dækning fremgik det, at godkendelsen baserede sig på en 40 år gammel amerikansk forskningsartikel om udledning af kvælstoffer.

Vi skulle tydeligt have angivet, at der ifølge konsulentfirmaet Rambøll også lå yderligere analyser og anden data til grund for at godkende dumpningen af slam i Køge Bugt.

Ligeledes skulle vi have givet Rambøll mulighed for at svare på kritikken af miljøvurderingsrapporten allerede fra d. 26. april.

DR.dk beklager fejlen.