DR giver det første smugkig på Eurovision-grafikken

Det første glimt af grafikken til næste års internationale Melodi Grand Prix i København er afsløret.

(© DR)

Da nyheden om billetsalget til næste års internationale Melodi Grand Prix i København kom ud i dag, kunne man samtidig få det første smugkig på, hvordan grafikken til det store tv-show bliver.

- Det er ikke noget færdigt logo, men en forsmag på det grafiske udtryk, som indeholder nogle af de vigtige elementer, som vi arbejder med, forklarer showchef i DR, Jan Lagermand Lundme.

- Tanken er, at grafikken skal understøtte vores slogan #JoinUs.

Samler energien

Og netop sloganet med et hashtag foran er i centrum af grafikken, der er holdt i røde, blå og lilla farver og kantet - lidt ligesom en diamant.

- Grafikken viser, hvordan en masse energi samles og trækkes ind mod en kerne, og ud af det kommer der noget af det ædleste. Og det er det samme der sker, når der er Eurovision i København: At mennesker og musik fra hele Europa bliver forenet, og der opstår noget smukt, siger Jan Lagermand Lundme.

Og giver grafikken også en forsmag på, hvordan Eurovision-scenen bliver i B&W Hallerne?

- Det kan man godt forestille sig. Men jeg vil nødigt afsløre for meget nu...