DR lukker seerne ind i Green Room til dansk Grand Prix

- Vi samler det bedste og det sjoveste fra sociale medier - både om deltagerne og fra deltagerne selv, siger DRs underholdningsredaktør om det nye digitale Green Room.

(© DR)

Normalt har Grand Prix-deltagerne det såkaldte "Green Room" for sig selv. Det er her, at solister og sangskrivere drikker champagne, lader sig interviewe af værterne og spændt afventer resultatet under tv-showet.

Men nu lukker DR for første gang seerne indenfor i stjernerne venteværelse. Et nyt digitalt Green Room er nemlig åbnet her på dr.dk/grandprix, hvor man kan følge de ti danske Grand Prix-deltagerne op til og under lørdagens popbrag via deres egen profiler på sociale medier.

- Vi har åbnet Green Room på nettet, og det kommer også til at få et vindue i tv-showet. Her samler vi det bedste og det sjoveste fra sociale medier - både om deltagerne og fra deltagerne selv, siger Rasmus Ladefoged, underholdningsredaktør i DR.

Bryans nye sko og Basim med afro-hår

Green Room samler deltagerne egne profiler fra Facebook, Twitter, Instagram og YouTube. Hver deltager har sin egen side, og her kan du for eksempel finde ud af hvilke sko, Bryan Rice skal have på på scenen, opleve hvordan Basim ser ud med afro-hår, og se Danni Elmo smede en vielsesring til sin forlovede.

I Green Room kan du bl.a. se basim med afro-hår. Mon det ryger, inden han skal på scenen i Dansk Melodi Grand Prix 8. marts?

Under tv-showet på lørdag vil deltagerne skrive og dele billeder, mens de sidder i det rigtige Green Room i salen i Arena Fyn i Odense, der lægger rammer til Dansk Melodi Grand Prix 2014.

- Inspirationen kommer fra Eurovision sidste år. Emmelie de Forest tweetede og delte billeder fra Malmø Arena, og seerne var vilde med at snakke med hende under showet. Og det er præcis dét, vi gerne vil på nettet i år: Bringe deltagerne og seerne tættere på hinanden, fortæller Søren Bygbjerg, redaktionsleder på dr.dk/grandprix.

Bland dig i snakken - og kom med i tv

Green Room er nemlig ikke kun for deltagerne selv. Seerne kan også få deres kommentarer og billeder med, både på hjemmeside og i tv.

- Du kan selv blande dig i snakken. Du skal bare bruge det officielle hashtag #DRGrandPrix, når du lægger noget på Facebook, Instagram eller Twitter. Så kan vi vise det på dr.dk/grandprix og på en kæmpe tv-skærm i Green Room i salen på lørdag, siger Søren Bygbjerg.

Og DR glæder sig til at høre, hvad seerne mener om årets store musikbegivenhed.

- Der er få ting, der som Melodi Grand Prix kan samle hele Danmark på én gang. Jeg håber, danskerne vil dele deres oplevelse, holdninger og følelser på sociale medier. Og jeg tør godt love, der bliver noget at snakke om, siger underholdningsredaktør Rasmus Ladefoged.

Facebook
Twitter