DR vil have din idé: Bland dig i underholdningen til Grand Prix

Nu kan seerne komme med forslag til underholdingen i Grand Prix-showet i København til maj.

Loreen fremførte 'Euphoria' på tegnsprog sammen med et børnekor i Eurovision i Malmø i år. Nu efterlyser DR seernes forslag til, hvordan underholdingen fra være i næste års Grand Prix i København. (© Eurovision.tv)

Det er Europas største tv-show. 180 millioner mennesker i mere end 40 lande ser med. Og du bestemmer, hvad der skal ske på scenen i de næste fire minutter.

Det er udfordringen til seerne, når DR sammen den europæiske tv-union EBU i dag starter kampagnen #MyEurovisionIdea. Her kan du på sociale medier komme dine idéer til, hvordan et af numrene i showet - et såkaldt 'interval act' - skal se ud.

- Vi tror på, at der er en masse kreative kræfter ude blandt seerne hele i Europa, og dem vil vi gerne lade komme til orde. Derfor opfordrer vi nu alle, der har idéer, holdninger og meninger til, hvordan et af numrene i showet skal se ud, til at skrive deres forslag, fortæller DRs showchef, Jan Lagermand Lundme.Fire minutter man aldrig glemmerFrem til 31. januar kan du komme dine forslag til, hvad et af numrene skal bestå af, ved at skrive eller lægge billeder på Facebook, Twitter eller Instagram og tilføje hashtag'et #MyEurovisionIdea. På websitet JoinUs.dk, som lanceres i dag, kan du læse, hvordan det foregår.

- Det kan være alt mellem himmel og jord! Et forslag til nogle vilde kostumer eller en vanvittig scenografi. En artist, som kan noget helt specielt. Eller et gensyn med nye eller gamle Eurovision-stjerner. Små og store idéer, som vi kan sætte sammen til det mest fantastiske nummer, siger Jan Lagermand Lundme.- Jeg tror, det både bliver smukt, sjovt, rørende og grænseoverskridende. Det bliver fire minutter, man aldrig kommer til at glemme!Vil lytte til EuropaDRs slogan for Eurovision Song Contest i København hedder #JoinUs, og det er essensen af den nye kampagne: Kom og vær med, del dine idéer og lad os sammen få noget magisk til at opstå.

- Det nemmeste for os ville være selv at finde på al underholdningen, og det bliver ikke nogen nem proces at sortere i de mange idéer. Men vi vil lytte til Europa og udnytte den energi, som opstår, når folk samles om Eurovision på de sociale medier, siger showchefen og giver denne opfordring videre:- Gå ind på JoinUs.dk, brug hashtag'et #MyEurovisionIdea og skriv alle jeres gode forslag og tossede idéer. Vi glæder vi os som små børn til juleaften til at se, hvad I kommer op med!

Facebook
Twitter