Grand Prix får nyt logo: Her er Eurovision-diamanten

En diamant er både rå og funklende og passer derfor perfekt til næste års Eurovision Song Contest, siger DRs executive producer.

(© DR)
Join Us logoet

DR kan nu løfte sløret for logoet til næste års Eurovision Song Contest.

Det bliver en sekskantet diamant, der skal indramme 2014-udgaven af verdens største musikkonkurrence.

- Eurovision-diamanten symboliserer det, som konkurrencen betyder for os: Et samlingspunkt, som på én gang er funklende og stærkt. Diamanten har masser af forskellige facetter og viser den mangfoldighed og forskellighed, der kommer til at stå på Eurovision-scenen, fortæller DRs executive producer på showet, Pernille Gaardbo.

En gave til fansene

Der er blevet arbejdet intenst for at få logoet færdigt, og Pernille Gaardbo er glad for at kunne afsløre det netop op til jul, så det på den måde kan være en ekstra lille gave til konkurrencens mange fans.

Pernille Gaardbo mener, at logoet passer som fod i hose med det, DR vil med næste års konkurrence:

- Det understreger visuelt den tilgang, vi har til Eurovision 2014: De rå B&W Haller kombineret med det funklende show, og inde i midten på scenen, diamanten som en samlende kraft, lige dér hvor det hele foregår, uddyber hun.

Vil flytte og bevæge folk

For Pernille Gaardbo går der en lige linje fra diamantlogoet over Refshaleøen i København, hvor showet foregår, og til selve målet med konkurrencen:

- En diamant er jo det ypperste materiale, både energisamlende og energigivende, siger hun.

- Hvis vi formår at gøre det, vi drømmer om at kunne gøre med showet - at flytte og bevæge folk - så er det det ypperste, man kan opnå overhovedet. Det vil vi gerne udtrykke med diamanten.