Remees boyband vinder Melodi Grand Prix

Gruppen Anti Social Media, der er skabt af producerparret Remee og Chief 1, fejede al modstand af banen og vandt Melodi Grand Prix 2015.

Anti Social Media vinder Melodi Grand Prix 2015. (Foto: Bjarne Bergius Hermansen © DR (type 1))

Fire totalt ukendte, unge mænd har lige vist hele det etablerede danske musiklandskab, hvor pop-skabet skal stå.

Boybandet Anti Social Media, der er skabt af producerparret Remee og Chief 1, har netop vundet Melodi Grand Prix 2015 med den Beatles-inspirerede ’The Way You Are’.

Dermed ved vi, hvem der skal forsvare de rød-hvide farver, når Det Internationale Melodi Grand Prix løber af stablen i Wien til maj.

Anti Social Media er skabt af producer-parret Remee og Chief 1.

Her er top 3

  1. Anti Social Media 104 point (48 fra folket, 56 fra juryerne)
  2. Anne Gadegaard 98 point (58 fra folket, 40 fra juryerne)
  3. Julie Bjerre 72 point (38 fra folket, 34 fra juryerne)

Grand Prix i version 2.0

Anti Social Media blev kåret som vindere af Danmarks største musikfest efter et forrygende show i Aalborgs Gigantium-arena, der blandt meget andet bød på den flotteste scene i årevis og en helt ny måde at finde vinderen på.

De regionale juryer gjorde nemlig comeback i årets Grand Prix, og folkets stemmer blev for første gang uddelt procentvis – og altså uden faste point. Fik en sang således 10 procent af stemmerne, blev den også tilddelt 10 procent af folkets pointsum.

Varieret finalefelt

Melodi Grand Prix 2015 åbnede med et forrygende act bestående af både dansere og årets 10 artister, der gjorde deres entré på scenen for et feststemt Gigantium.

Da værterne Esben Bjerre og Jacob Riising havde budt officielt velkommen, kunne konkurrencen endelig gå i gang.

Årets ti sange bød på alt fra Bollywood over Beatles-inspireret pop til en vaskeægte powerballade af klassisk Grand Prix-tilsnit.

Basim høstede monsterbifald

Efter sangene havde været på scenen skulle de fem regionale juryer stemme.

Herefter indtog sidste års vinder Basim scenen til aftenens nok største bifald. Han sang sin ny single ’Picture in a Frame’, samt selvfølgelig vindersangen fra 2014, ’Cliche Love Song’.

Endelig skulle folkets stemmer lægges til juryens, og snart stod det klart, at Anti Social Media blev vinderen af Melodi Grand Prix 2015.