Tre gode råd: Sådan undgår du dårlig service

Som forbrugere skal vi lære ikke at finde os i dårlig service.

Du skal ikke finde dig i dårlig service. Gør noget ved den i stedet. (© Colourbox)

Vi forbrugere er blevet så vant til dårlig service, at vi efterhånden har affundet os med det. Men det er en fejl, hvis man vil undgå dårlig service, mener direktør Henrik Meng fra Meng & Company, der laver konsulentarbejde inden for kundeservice.

- Det er butikken eller virksomheden, der har ansvaret for dårlig service. Det er aldrig kunden. Men som kunde er der tre ting, som man selv kan gøre for at undgå dårlig service, siger Henrik Meng.

1) Beløn den gode service

Hvis du får rigtig god service et sted, så fortæl dem det og bliv ved med at komme der.

2) Klag over dårlig service

Du skal ikke finde dig i dårlig service. Fortæl de ansatte eller lederen om dine dårlige oplevelser, så de kan lære og blive bedre.

3) Tag konsekvensen af dårlig service

Hvis du gentagne gange oplever dårlig service det samme sted, så stop med at komme der. Livet er for kort til at blive ved med at klage over dårlig service det samme sted.

Facebook
Twitter