Danske Bank har mistet 29.000 kunder i 2018

Privatkunder i Danske Bank er utilfredse med banken, og mange af dem har forladt banken. Det står i Danske Banks årsregnskab.

Danske Bank har mistet 29.000 kunder i 2018. Arkivfoto. (Foto: Ints Kalnins © Scanpix)

I 2018 blev Danske Bank omtalt meget i medierne. Der er nemlig mistanke om, at der er blevet hvidvasket penge i Danske Banks filial i Estland.

Nu viser Danske Banks årsregnskab, at banken mistede 29.000 kunder i Danmark i 2018.

Ifølge årsregnskabet er det især privatkunder, der er utilfredse med Danske Bank. Men nogle erhvervskunder har også været utilfredse.

Danske Bank har holdt dialogmøder med kunderne

Danske Bank har afholdt cirka150 såkaldte dialogmøder om hvidvask-sagen i bankens filialer. Her har banken forklaret sagen for sine kunder.

- Vi er fast besluttede på at genvinde vores kunders tillid, men vi erkender, at det kommer til at tage tid, skriver Danske Bank.

I alt havde Danske Bank 1,7 millioner privatkunder i Danmark i slutningen af 2018.

Overskuddet var cirka seks milliader lavere i 2018

Årsregnskabet viser i øvrigt, at Danske Bank i 2018 havde et overskud på 15 milliarder kroner.

Det er cirka seks milliarder kroner lavere end i 2017, hvor Danske Bank havde et overskud på 20,9 milliarder kroner.

Ifølge Danske Bank skyldes det især, at der var vanskelige forhold på de finansielle markeder.

Facebook
Twitter

Mere fra dr.dk