Episode
Episode16. sep 202130 min.P1

Hvordan får designvirksomheden mere salg i butikkerne?

Booster

torsdag 16. sep 202130 min.P1

Om denne episode

Designvirksomheden Fablewood har skabt en række træfigurer, som både kan pynte på reolen og samle hele familien i en leg. Produktet er multifunktionelt. Men det er målgruppen ikke, lyder den konstruktive kritik i dagens program. Trine Hansen og brandingstrateg Dorrit Bøilerehauge hjælper virksomheden Fablewood og lægger den strategi, der skal få flere kunder til at tage netop deres design i indkøbskurven.

Vært: Trine Hansen.

Medvirkende: Kristian Sidelmann, direktør og medstifter i Fablewood.

Rasmus Fiil Svarer, medstifter i Fablewood.

Lars Friis Nielsen, medejer og salgsansvarlig i Fablewood.

Dorrit Bøilerehauge, online brandingstrateg og lektor i design og mode på Århus Universitet.

I redaktionen: Sara Røjkjær Knudsen.

Redaktør: Jesper Langballe.

Om serien

Booster

35 episoder

Booster er et program for iværksættere og alle andre, der forfølger en drøm. Hver uge tager to erfarne iværksættere, kreative Trine Hansen og driftige Mads Peter Veiby imod en iværksætter, som får sparring og et konstruktivt puf i ryggen.

RSS

Alle episoder i serien

Episodetorsdag 23. dec 202130 min.

29-årige Seda Gärtig startede sin egen virksomhed i maj måned, hvor hun producerer og sælger vegansk smørepålæg. Hun kan mærke, at der allerede er brug for at træffe nogle beslutninger på vegne af forretningen og drømmer derfor om at bruge juleferien aktivt til at tænke over det næste skridt for virksomheden. Booster vært Trine Hansen og lektor ved CBS, Claus Varnes hjælper Seda med at forvandle juleferien med dens tid til refleksion til et værdifuldt afbræk for virksomheden.

Vært: Trine Hansen.

Medvirkende: Seda Gärtig, indehaver af Sedas Plantekøkken. Claus Varnes, lektor CBS med speciale i beslutningsprocesser.

I redaktionen: Sara Røjkjær Knudsen og Diana Bach.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 16. dec 202129 min.

Maja Kim Madsen har på få år skabt en blomstrende forretning ved at sælge skønhedsprodukter fra Sydkorea, det, der kaldes K-beauty. Efterhånden som konkurrencen på markedet er blevet skarpere, har Maja Kim Madsen brugt influencere til at reklamere for sine cremer og masker. Men hun er ofte blevet skuffet over resultaterne. Vært Trine Hansen får hjælp fra en af markedets stærke influenter, Lisbeth Østergaard, til at lave en tjekliste for det gode samarbejde mellem virksomhed og influencer.

Vært: Trine Hansen.

Medvirkende: Maja Kim Madsen, founder Surisuri.dk. Lisbeth Østergaard, influencer.

I redaktionen: Diana Bach.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 9. dec 202130 min.

Jakob Matthiesen drømmer om et ægte iværksættereventyr med sin opfindelse, den sociale grill. Han har brugt tre år på at komme fra ide til prototype. Grillen virker, men nu har han brug for hjælp til at få den testet, sat i produktion og ud til de rigtige kunder. Vært Trine Hansen henter hjælp hos den garvede investor Ole Bay Jensen, der selv har skabt et iværksættereventyr på de karrusel-døre til supermarkeder, som han satte i produktion i midten af 1970erne. Vært: Trine Hansen.

Medvirkende: Jakob Matthiesen, iværksætter bag WeBarbeque.

Ole Bay Jensen, medlem af DanBan og partner i netvaekst.dk

I redaktionen: Diana Bach.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 2. dec 202130 min.

Iværksætter Johs Sterlie har taget et skarpt sving i sit liv, fra et job som cybercrimeefterforsker til nu at være opdrætter af melormelarver som mad til mennesker. Han ser masser af gode argumenter for, at vi alle bør lægge flere insekter på middagstallerkenerne. Men salget i hans virksomhed er præget af, at der stadig er en stor kulturel barriere og endda væmmelse omkring det at bruge den type fødevarer. Vært Mads Peter Veiby inddrager Barbara Vad Andersen, der forsker i sammenhængen mellem smag, lyst og appetit.

Vært: Mads Peter Veiby.

Medvirkende: Johs Sterlie, founder Falkensteen. Alexander Krewald, salgs- og marketingschef Falkensteen. Barbara Vad Andersen, institut for fødevarer Aarhus Universitet.

I redaktionen: Diana Bach.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 25. nov 202129 min.

Bureaukratiet omkring GDPR vil ligne vand til sammenligning, når nye krav om hensyn til menneskerettighederne rammer de danske virksomheder inden længe. Iværksætteren Maria Brask har bygget en tjeneste op, der kan hjælpe virksomhederne med at leve op til kravene. Men måske er hun for tidligt på den? For det er tilsyneladende kun få, der har opdaget, hvad der er på vej. Vært Mads Peter Veiby mærker de små hår rejse sig ved tanken om at skulle arbejde sig gennem papirbunkerne. Han får hjælp fra advokat Line Berg Madsen, der kan fortælle om, hvorfor opgaven giver mening for virksomhederne allerede nu.

Vært: Mads Peter Veiby

Medvirkende: Maria Brask, founder Humaturity. Line Berg Madsen, partner og advokat ved Poul Schmith, Kammeradvokaten.

I redaktionen: Diana Bach.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 18. nov 202129 min.

Hugo Grønlund har opfundet en møtrik, så børn let kan bygge huler og slotte af pap. Møtrikken hedder HUBU, og Hugo drømmer om at sælge dem til hele verden. Men, det skal bare ikke være med ham bag rattet. Hugo har erkendt, at han ikke er den, der skal drive forretningen. Trine Hansen tager fat i rekrutteringsekspert Ene Charlotte Krog og sammen hjælper de dagens iværksætter i jagten på en direktør, der vil styre hans forretning mod nye markeder.

Vært: Trine Hansen.

Medvirkende: Hugo Grønlund, stifter HUBU. Ene Charlotte Krog, direktør for rekruttering i konsulenthuset Ballisager.

I redaktionen: Sara Røjkjær Knudsen.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 11. nov 202130 min.

Iværksætter Tenna Holdorff Christiansen vil gerne bryde med billedet af den succesfulde iværksætter. Hun mener, det er et tabu i branchen, at man ikke taler om arbejdspres og stress. Booster vært Trine Hansen tager emnet op i dette program og indhenter sparring fra ekspert i iværksætterpsykologi, Cecilie Willer. Hun coacher både Tenna og Trine i at forstå, hvorfor iværksættere er i større risiko for stress, angst og et dårligt mentalt helbred. Og, hun kommer også med et overraskende råd: Lyt til din klynk!

Vært: Trine Hansen.

Medvirkende: Tenna Holdorff Christiansen, direktør Recollector. Henrik Andersen, direktør LikeConcrete. Cecilie Willer, coach og ekspert i iværksætterpsykologi.

I redaktionen: Sara Røjkjær Knudsen.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 4. nov 202129 min.

Esben Rimi Christiansen står bag virksomheden Pure Algae, som både dyrker tang og renser vand for kvælstof. Han drømmer om at gøre virksomhedens forretningsmodel cirkulær, men hæmmes af en frase, som han har hørt gentaget i iværksætterbranchen: Du kan ikke gå ind på flere markeder uden af dø! Booster vært Mads Peter Veiby hiver fat i chefkonsulent Line Poulsen fra Dansk Industri for at høre, om den cirkulære forretningsmodel er fremtiden for Esben og iværksættere generelt?

Vært: Mads Peter Veiby.

Medvirkende: Esben Rimi Christiansen, direktør Pure Algae. Line Poulsen, chefkonsulent Dansk Industri.

I redaktionen: Sara Røjkjær Knudsen.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 28. okt 202130 min.

27-årige Andreas Væring har opfundet en metode, som omdanner fiskeslam til fiskefoder, sammen med fire af sine studiekammerater på DTU. De kalder virksomheden for AQ Feed, og den spås en stor fremtid. Men hvad gør man så iblandt venner, når det hele bliver meget seriøst? Hvem har ret til et stykke af kagen, og hvornår skal den deles? Trine Hansen ringer til direktør for Soundboks, Jesper Theil Thomsen, og sammen giver de sparring på de nødvendige aftaler, man må lave i en virksomhed med flere founders.

Vært: Trine Hansen.

Medvirkende: Andreas Væring, direktør AQ Feed. Jesper Theil Thomsen, direktør Soundboks.

I redaktionen: Sara Røjkjær Knudsen.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 21. okt 202130 min.

Morten Vestergaard har opfundet en løsning, der sparer på vandet ved at sende badevand videre til skyl i toilettet. Men selv om han tilbyder at installere det gratis, møder han en mur af afvisninger. Alle siger, at de ønsker at redde klimaet, alligevel er det ekstremt svært at få forbrugerne til at ændre adfærd. Især hvis det er besværligt eller kræver en udgift her og nu. Vært på Booster Mads Peter Veiby får forklaringen hos Kristian Roed Nielsen, der er ekspert i forbrugeradfærd og bæredygtighed.

Vært: Mads Peter Veiby.

Medvirkende: Morten Vestergaard, stifter Grey Water Solution. Kristian Roed Nielsen, adjunkt CBS.

I redaktionen: Diana Bach.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 14. okt 202129 min.

Esporten er i rivende vækst, og det samme er markedet for tilbehør til de spillere, der konkurrerer ved hjælp af mus og tastatur. De to venner Morten og Lasse har startet Esportoutfit, der laver specialdesignede t-shirts til holdene. Men de har svært ved at finde frem til de unikke argumenter, der skal sælge deres produkter. Det handler om at holde fast i den røde tråd frem for at konkurrere på prisen, lyder det fra vært Trine Hansen og e-handel-eksperten Anna Katrine Matthiesen.

Vært: Trine Hansen

Medvirkende: Morten Kaj Degnebolig, stifter Esportoutfit.

Lasse Stokbæk Bekke, stifter Esportoutfit.

Anna Katrine Matthiesen, client director Vertica.

I redaktionen: Diana Bach.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 7. okt 202130 min.

Louise og Peter Dronninglund har i flere år brugt alle deres timer og penge på at skabe et dating-univers i app'en Date min dude. Men de har kun fået en lille del af de kunder, som de havde regnet med og håbet på. Nu står de ved en skillevej. Skal de sige farvel til drømmen og lukke app'en ned, eller skal de sætte alt ind på at komme i mål? Vært Mads Peter Veiby spørger kritisk ind til deres evner til eksekvering. Den nordjyske iværksætter Thomas Thomsen byder ind med sine erfaringer.

Vært: Mads Peter Veiby

Medvirkende: Louise Dronninglund, grundlægger Date min dude. Peter Dronninglund, grundlægger Date min dude. Thomas Thomsen, stifter af Better World Fashion.

I redaktionen: Diana Bach.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 30. sep 202130 min.

Fire unge kvinder står klar med overfaldsalarmen Cedi. Men for at den kan virke, skal de opbygge et stort community, hvor frivillige løber ud for at hjælpe i kritiske situationer, ligesom hos Hjerteløberne. Vært Trine Hansen trækker på Hjerteløbernes projektleder Grethe Thomas for råd om, hvornår fællesskabet er stort nok, og hvordan selvtægtsfolk kan sorteres fra.

Vært: Trine Hansen

Medvirkende: Camilla Højberg Pedersen, co-founder Cedi. Camilla Sonne, co-founder Cedi. Grethe Thomas, projektleder Trygfonden.

I redaktionen: Diana Bach

Redaktør: Jesper Langballe

Episodetorsdag 23. sep 202130 min.

Martin Hansen og Benjamin Jack Pedersen fra Bælg har lavet en, i deres øjne, perfekt snack på sunde råvarer. Men den lille kikærtehapser skal opbevares på køl, og det gør det stort set umuligt at komme ind i de butikker, hvor der er rigtigt mange kunder, nemlig supermarkederne. De spørger Boosters vært Mads Peter Veiby om råd til at opnå vækst. Undervejs får de hjælp af Lars Aarup fra Coop og Peter Juul Regnersgaard fra True Gum.

Vært: Mads Peter Veiby

Medvirkende: Martin Hansen, medstifter i Bælg. Benjamin Jack Pedersen, medstifter i Bælg. Lars Aarup, kommunikations- og analysechef i Coop. Peter Juul Regnersgaard, co-founder i True Gum.

I redaktionen: Diana Bach

Redaktør: Jesper Langballe

Episodetorsdag 16. sep 202130 min.

Designvirksomheden Fablewood har skabt en række træfigurer, som både kan pynte på reolen og samle hele familien i en leg. Produktet er multifunktionelt. Men det er målgruppen ikke, lyder den konstruktive kritik i dagens program. Trine Hansen og brandingstrateg Dorrit Bøilerehauge hjælper virksomheden Fablewood og lægger den strategi, der skal få flere kunder til at tage netop deres design i indkøbskurven.

Vært: Trine Hansen.

Medvirkende: Kristian Sidelmann, direktør og medstifter i Fablewood.

Rasmus Fiil Svarer, medstifter i Fablewood.

Lars Friis Nielsen, medejer og salgsansvarlig i Fablewood.

Dorrit Bøilerehauge, online brandingstrateg og lektor i design og mode på Århus Universitet.

I redaktionen: Sara Røjkjær Knudsen.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 9. sep 202130 min.

Anja Brink Askov står bag virksomheden ABA Living sammen med sin mor Hanne Gedde. De laver specialsyede hynder og puder, og virksomheden er i rivende vækst. Men hvem er egentlig chefen i det daglige? Forretningen bygger på mor Hannes viden og erfaring som leder af en systue gennem fire årtier. Mens Anja bidrager med tæft for digital marketing og en moderne tilgang til ledelse. Vært Trine Hansen kender selv til fordele og ulemper ved at køre en virksomhed sammen med sin mor. Coaching-ekspert Sofia Manning bidrager med gode råd.

Vært: Trine Hansen.

Medvirkende: Anja Brink Askov, direktør ABA Living. Hanne Gedde, direktør HG Lønsy. Sofia Manning, coachingkonsulent.

I redaktionen: Diana Bach.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 2. sep 202130 min.

Methe Danefeldt kalder sig selv musikalsk relationsskaber. Hun tager ud på arbejdspladser og laver forskellige former for fællessang. Men det er noget op ad bakke at sælge ideen om, at medarbejdere får bedre trivsel ved at synge og bevæge sig sammen en gang om ugen. Vært Mads Peter Veiby henter inspiration hos en ledelsestrendsætter, Lars Kolind, og hos yoga-iværksætter Britt Ziwes. Sammen kigger de på, hvordan man sælger bløde værdier til folk på direktionsgangene.

Vært: Mads Peter Veiby

Medvirkende: Methe Danefeldt, iværksætter. Lars Kolind, erhvervsleder. Britt Ziwes, stifter af Kontoryoga.

I redaktionen: Diana Bach.

Redaktør: Jesper Langballe.

(Sendt første gang 2. september).

Episodetorsdag 26. aug 202129 min.

Planteslagterne laver rødbedebøffer, bønnefrikadeller og andre færdige planteretter, som de sælger på køl og frys i supermarkederne. Nu mærker de en stigende konkurrence fra de helt store spillere i fødevarebranchen, og derfor haster det med at få sig brandet hos forbrugerne. Men hvordan? Vært Mads Peter Veiby kommer med sine forslag og brandingeksperten Tobias Enné giver et bud på en kampagne bygget op om de små løgne vi fortæller hinanden og os selv.

Vært: Mads Peter Veiby.

Medvirkende: Emil Andersen, direktør hos Planteslagterne.

Jessica Aschemann-Witzel, professor Aarhus Universitet.

Tobias Enné, kreativ direktør i Mensch.

I redaktionen: Diana Bach.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 19. aug 202129 min.

Mewalii er navnet på et bæredygtigt hygiejnebind, som opfinderne Simone Westergaard og Frederikke Dahl står bag.

De to unge iværksættere er klar til at sende prototypen i produktion ude i Europa, men frygter at de ikke har sikret sig juridisk korrekt i forhold til ophav og idé.

Vært Trine Hansen sikrer makkerparret eksperthjælp fra fagjuridisk chef i Dansk Erhverv, Sven Petersen, som forklarer hvordan fortrolighedserklæringer, mødereferater og EU-ret kan hjælpe dem med at sætte produktionen sikkert i gang.

Vært: Trine Hansen.

Medvirkende: Frederikke Dahl, stifter Mewalii. Simone Westergaard, stifter Mewalii. Sven Petersen, fagjuridisk chef, Dansk Erhverv.

I redaktionen: Sara Røjkjær Knudsen.

Redaktør: Jesper Langballe.

Episodetorsdag 12. aug 202129 min.

Op mod 30.000 personer bruger hver måned app'en Mountainbike United, som Morten Kamp Schubert står bag. Indtil videre har app'en været gratis, men nu har Morten brug for at konvertere sine brugere fra freemium til premium. Vært, Mads Peter Veiby trækker på Dineros direktør, Martin Thorborg, for at hjælpe Morten med den store opgave.

Vært: Mads Peter Veiby.

Medvirkende: Morten Kamp Schubert, iværksætter og stifter af Mountainbike United. Martin Thorborg, adm. Direktør i Dinero.

I redaktionen: Sara Røjkjær Knudsen.

Redaktør: Jesper Langballe.

00:00
00:00
00:00
00:00
Ingen playliste