I Danmark er vi aldrig længere væk end 50 kilometer fra havet.
Alligevel kan der faktisk gå flere dage, før en friskfanget fisk finder vej til dit lokale supermarked eller din tallerken på en restaurant.
Det vil to kvinder ændre på ved at omtænke hele måden, man handler på i fiskeindustrien.
Danske Nima Tisdall på 26 og amerikanske Christine Hebert på 31 har med firmaet Blue Lobster lavet en app, der hjælper fiskere med at sælge direkte til kunderne, så fisken lander på bordet inden for 48 timer, efter den er fanget.
Målet er at lære folk om bæredygtigt fiskeri, så fiskeindustrien kan holdes i live.
- Vi fandt ud af, at der går flere dage, fra en fisk bliver fanget, til den kommer i hænderne på forbrugeren, og at pengene ikke går direkte til fiskeren, der laver alt det hårde arbejde, siger Christine Hebert.
At bekæmpe et ældgammelt system var ikke helt så let, og de to kvinder måtte faktisk næsten give op, før de overhovedet var begyndt, da de ikke kunne få nogen fiskere til at arbejde direkte med dem. Christine Hebert tog hjem til USA, hvor hun kommer fra.
Hun var dog ikke helt klar til at give op, så hun gav det endnu et forsøg i Danmark på en ferie. Hun kom aldrig hjem til USA igen. Med hjælp fra en ung fisker fik de hul igennem og startede med at levere fisk til Københavns restauranter.
Dr.dk har mødt Blue Lobster-iværksætterne Nima Tisdall og Christine Herbert.