Verdensstjerner slår sig sammen for første gang: Kan blive årets største hit

Calvin Harris og Sam Smith har lavet årets store hit, hvis man skal tro den musikansvarlige på P3.

Calvin Harris og Sam Smith har lavet nummeret 'Promises' sammen. (Foto: Mike Marsland / Erika Goldring © (c) Getty images)

Calvin Harris er den dj, der i det forgange år har tjent flest penge på sin musik, og han bliver da også ved med at spytte hits ud.

På sin nyeste single, 'Promises', har han teamet op med Sam Smith, og det tyder på at blive årets hit inden for sin genre. En simpel popsang, der virker!

Det mener Mathias Buch Jensen, som er musikansvarlig på P3 og bestemmer, hvad der bliver spillet på radiokanalen.

Han er samtidig vært på programmet 'Musikchefen', hvor han spiller alle de nye hits og fortæller historierne bag sangene.

Herunder giver han sin anbefaling af fem af de numre, som du kan se frem til at høre meget mere til på P3 den kommende tid.

De nye sange byder både på et britisk r&n-håb, en rapper, der netop er kommet ud af fængslet, og en duo, der meget overraskende har udgivet en single i rockuniverset.

(Foto: Mike Marsland / Erika Goldring © (c) Getty images)

Calvin Harris & Sam Smith – ’Promises’

- Det er super dejligt at høre Sam Smith synge noget andet end candle-light-dinner-music, og at han er tilbage i samme stil som sangen ’Latch’, han lavede sammen med Disclosure. Og så er han blevet parret op med Calvin Harris, som bliver ved med at lave det ene hit efter det andet.

- Calvin Harris har sin helt egen lyd, og det nye nummer ligger fint i tråd med ’One Kiss’, han lavede med Dua Lipa. Det er underspillet, skrabet og simpelt, men effektfuld popmusik. Jeg har måske hørt den ti gange nu, og jeg mener, den er årets største hit inden for sin genre. Den er beviset på, man kan nå meget langt med lidt.

(Foto: Alberto E. Rodriguez © (c) Getty images)

Twenty One Pilots – ’Jumpsuit’

- Twenty One Pilots vil gerne være outsidere, der ikke rigtig passer ind nogen steder. Det har de dyrket en del, og jeg elsker, når kunstnere giver os noget, vi ikke havde forventet af dem. De har den her mørke side med fra deres foregående hits, og så har de denne gang taget det med ind i et rockunivers.

- Der er det melankolske vers og så den frådende energi i omkvædet. Det er fedt, at de er gået en anden vej, end man havde forventet. Det er et statement, at de udfordrer folks forestilling om, hvad de kan.

(Foto: Cassidy Sparrow © (c) Getty images)

Ella Mai – ’Boo’d Up’

- Ella Mai er et britisk r&b-håb, og den her sang er faktisk ikke ny, men sådan en, der langsomt tager fat og arbejder sig frem. Man kan kalde den en 'grower'.

- Den har referencer til 90’ernes og 00’ernes r&b og er egentlig bare en simpel sang om at blive forelsket.

(Foto: Gonzales Photo / Kim Matthäi Leland © (c) Ritzau Scanpix)

Jamaika – ’Abu Debe’

- Sangens referenceramme er måske ikke noget, alle kan sætte sig ind i, men Jamaika, der er røget ind og ud af fængslet, har en troværdighed, og det er styrken i det her nummer, som lyder meget selvoplevet.

- Der er en smerte i stemmen. Selvom man ikke er til genren, kan man i melodien, og den måde den er lavet på, godt hente noget. Det er bare en god sang med en god melodi.

(Foto: Jo Hale / David M. Benett © (c) Getty images)

Bugzy Malone feat. Rag’n’Bone Man – ‘Run’

- Det er lidt et sjovt møde mellem den engelske rapper, der ellers plejer at være lidt hård i kanten, men som nu er gået mere soul'et og melankolsk, og den højstemte Rag’n’Bone Man i omkvædet.

- Det fungerer, og referencen til Gnarls Barkley er tydelig. Jeg kan godt lide de to verdener, der mødes i det her nummer.

Facebook
Twitter