Tema

COPENHELL 2019

Siden 2010 har metalfans kunnet opleve helvede på jord ved Copenhell, hvor der ifølge festivalen selv kan opdages nyt og headbanges til udødelige klassikere. I år kan gæsterne blandt andet opleve Slipknot, Tool, Rob Zombie og Scorpions fra 19. til 22. juni.

Tidslinje

1. Dansk rockstjerne taler ud om depression og selvmordsforsøg: Jeg skammer mig ikke - det er en del af mig

Svend Karlsson fra bandet Baest gik ned med flaget, da musikdrømmen tog fart.

2. Bar røv og smadrede biler: 'Team Fuck' vinder DM i ødelæggelse

Der blev smadret biler, vist røv og svedt og skreget ved finalen i Copenhells Smadreland.

3. 10 år i helvede: Sindssyge koncerter, et hovednavn på stoffer og det værste mareridt en festival kan opleve

Metalfestivalen Copenhell er vokset og vokset siden den spæde start i 2010. Her er nogle af de bedste og værste øjeblikke.

4. 'Helvede venter os alle':7 metalfans viser deres tatoveringer frem

Bag tatoveringerne gemmer der sig historier om at overkomme sin frygt og store tab.

5. Maskerede verdensstjerner blev blæst bagover af dansk publikum: 'En af de bedste festivaler i verden'

De amerikanske heavy metal-legender fra Slipknot væltede Copenhell, og publikum elskede det.

6. Frederik på 20 udfordrede idolerne til drukspil: 'Jeg havde aldrig troet, at de ville sige ja'

Aarhusianske Baest er blevet en succes, og fans hiver og flår i dem ved Copenhell.

7. 'Wow en snack': Kasper fandt kærligheden, mens han tissede på et festivalhegn

Fire kærestepar fortæller deres bedste kærlighedshistorier fra en af sommerens festivaler.

8. 6 vanvittige begivenheder, der har givet heavy metal et ry, den faktisk ikke fortjener

Fordommene om heavy metal er blevet langt færre de seneste årtier, siger ekspert.

9. Fem drenge siger farvel til højgravide kærester og nyfødte børn: ’Vi skal erobre verden’

Det er hårdt at jagte drømmen i udlandet, når savnet til familien i Danmark er stort.

Andre medier skriver