Tema

JELLING MUSIKFESTIVAL 2019

Siden 1989 er der blevet afholdt Jelling Musikfestival i den jyske by Jelling, der har haft navne som Kim Larsen, Texas og Scorpions på plakaten. I år er det hovednavne som George Ezra, Saveus og Nik & Jay, der skal underholde publikum, når festivalen løber af stablen fra den 29. maj til 1. juni.

Tidslinje

1. Thor og Anthon er vokset op i rampelyset: 'Vi støtter hinanden i ikke at gøre noget dumt'

Popduoen Citybois hjælper hinanden med at modstå de fristelser, der kan være i musikbranchen.

2. 23-årige Christian blev scoret på festival: 'Pludselig kommer der en halvdesperat pige løbende og kysser mig'

Tre kærestepar fortæller, hvordan de har scoret hinanden på en af sommerens festivaler.

3. De er bandlyst i radioen - men er vildt populære: 'Vi har været tabu længe, så fuck det'

Gruppen Ude af Kontrol har en mission om at holde de vildeste shows, så publikum kan gå amok og føle sig fri.

4. Han var Danmarks største stjerne: 'Jeg bliver ikke ked af det, hvis folk siger, Gulddreng er bedre end mig'

24-årige Malte Ebert er lettet over at være trådt ud af Gulddrengs skygge.

Andre medier skriver