Tema

SMUKFEST 2019

Smukfest i Skanderborg fejrer i 2019 40 års jubilæum med navne som Robbie Williams, Calvin Harris, Lukas Graham og Medina på plakaten. Partout-billetterne til dette års festival blev udsolgt på kun 65 minutter i december 2018, og fra den 7.-11. august vil der hver dag være omkring 33-36.000 betalende gæster i Bøgeskoven. Smukfest er Danmarks næstestørste festival, og i år vil der være omkring 200 optrædende.

Tidslinje

1. Smukfest vil være endnu større: Dropper ikoniske scener for at få flere gæster

Bøgescenerne får en overhaling af de helt store, så antallet af gæster kan stige med 6-8.000.

2. Kæmpe flop på Smukfest: Færre end 100 mødte op til koncert med verdenskendte provokatører

Punk-kollektivet Pussy Riot kunne ikke få folk til at møde op, da de spillede lørdag nat.

3. Popkomet 'kamp-brækkede' sig få dage inden stor koncert: 'I skal ikke lade, som om I ikke også har gjort det'

Sangerinden Clara var i topform på Smukfest trods et par hårde dage på festivalens campingplads.

4. Mads & Monopolet til 26-årige Tina: Skam dig ikke over dine sexpartnere

Især ét dilemma fik Monopolet til at reagere, da de sendte live fra Smukfest lørdag formiddag.

5. Signe på 20 har lagt alkohol på hylden: 'Folk har svært ved at forstå det'

Der bliver langet en masse øl over disken i Bøgeskoven i denne uge, men ikke alle oplever Smukfest gennem en rus.

6. Bare bryster og baller på Smukfest: Provo-rapper i røvrystende protest

Det gik langt fra stille for sig, da 'Sut min klit'-rapperen Nikoline fredag indtog Smukfest.

7. Nik & Jay samlede hele Smukfest til popbrag i silende regn: 'Tak, fordi I altid er med os hele vejen'

For to år siden satte den legendariske popduo publikumsrekord på Smukfest. Fredag aften var de tilbage.

8. Vild Smukfest-koncert blev stoppet to gange: 'I er alle sammen fucking ude af kontrol'

Det er ikke første gang, at en koncert med gruppen Ude af Kontrol bliver stoppet, fordi det går for vildt for sig.

9. Van(d)vittigt nøgen-ræs på Smukfest: Lokale helte fejede alle modstandere af banen

Vinderne af det traditionsrige nøgenkano-ræs blev fredag fundet i Skanderborg.

10. Kronprinsparrets favoritter står over for en næsten umulig opgave på Smukfest: 'Det er en kæmpe ære'

Dj-duoen Den Sorte Skole fejrer Smukfests 40 års jubilæum med ét kæmpe festival-mix.

11. Oscar-vinder festede med twerkende, nøgen mand i Skanderborg: 'Jeg har en penis indprentet i min hjerne nu'

Thirty Seconds To Mars med Jared Leto i front spillede op til et feststemt publikum torsdag aften på Smukfest.

12. Smukfest-hovednavn i kærlighedserklæring til danskerne: 'I har en helt speciel plads i mit hjerte'

Stormzy spillede op til nattefest og havde det unge Smukfest-publikum i sin hule hånd.

13. Rørende øjeblik under Lukas Grahams koncert på Smukfest: 'Det her skulle min far have set'

Frontmanden i Lukas Graham fældede flere gange en tåre under gruppens koncert på Smukfest torsdag aften.

14. 19-årige Frederikke meldte sig til en datingkonkurrence: 'Jeg gider ikke have en yngre fyr'

Blond, mørkhåret, festlig og spontan. Listen over krav til en potentiel kæreste kan være lang, fortæller Smukfests singler.

15. Har ikke spillet 'et meningsfuldt festivalshow i flere år': I aften gæster britisk hitmager (alligevel) Smukfest

Calvin Harris spiller torsdag aften på Smukfest, men hvem gemmer sig egentlig bag dj-pulten?

16. Voldsomt skybrud stopper koncert før tid på Smukfest - og mere regn kan være på vej

Flere koncerter kan blive forkortet, hvis regnen fortsætter, lyder det fra Smukfest.

17. Medina i tårer efter Smukfest-koncert: Havde ikke lyst til at forlade scenen

Det var en meget rørt Medina, som onsdag optrådte på Smukfest i Skanderborg.

18. Robbie Williams storcharmede på Smukfest: 'Gode, gamle, fucking Danmark, jeg har savnet jer!'

Det var en verdensstjerne i hopla, der onsdag aften gæstede Smukfest.

19. Savner livet som musiker: Kashmir-frontmand er klar på genforening

Rocksanger og billedkunstner Kasper Eistrup savner at stå på scenen efter flere års pause.

20. For ét år siden vandt 21-årige Tobias stor musikkonkurrence: 'Talent er ikke altid nok'

Tobias Albert vandt KarriereKanonen sidste år og har siden brugt tiden på at finde sig selv - og arbejde hårdt.

21. Da hegnet væltede på Smukfest, brød kampen om teltpladserne ud: 'Vi har nabokrig'

Hegnet væltede klokken 10 - fire timer før planlagt.

22. 'Jeg elsker Smukfest, men det er simpelthen blevet for stort og mainstream'

Smukfests 40-års jubilæum bliver med 55.000 daglige gæster.

23. Fem unges idé blev til en festival med trecifret million-omsætning og 55.000 gæster

I år er det 40. gang, at der afholdes Smukfest i Skanderborg Dyrehave.

Andre medier skriver