Hvis din datter sender tilstrækkelig mange sms'er, så falder minutprisen på de opkald, du selv laver, men kun hvis du ringer til en anden abonnent i Danmark, og hvis I alle tre har den samme teleudbyder på både internet og mobiltelefon.
Tabte du tråden?
Så er du ikke alene, for danske forbrugere får stadigt sværere ved at gennemskue, hvad de får for pengene, når de opretter abonnement hos en teleudbyder. Det viser målinger i årets forbrugerredegørelse.
Har mistet tilliden
På listen over forbrugernes tillid til 51 brancher er telebranchen dumpet hele 10 pladser tilbage til sidstepladsen. Dermed har forbrugernes tillid til teleselskaberne nået et nyt lavpunkt, siger Tanja Franck, der er direktør i Forbrugerstyrelsen.
- Når man tænker på, hvor stor en rolle, telebranchen spiller i danskernes hverdag, så er det ikke godt nok, at forbrugernes tillid til branchen ligger så lavt år efter år, siger Tanja Franck, direktør i Forbrugerstyrelsen i en pressemeddelelse.
Sidste år forsøgte videnskabsminister Helge Sander (V) ellers at råbe telebranchen op, men det har tilsyneladende ikke hjulpet.
Ifølge Tanja Franck er branchen blevet præsenteret for de sure smiley'er fra danskerne og har over for Forbrugerstyrelsen lovet at stramme op på deres markedsføring. Samtidig er der indgået en aftale med Forbrugerombudsmanden om god markedsføringsskik.