Chat på dr.dk: Rejsekortsystemet snyder os

Brugerne, som i aftes chattede på Gregers Mogensen, chefkonsulent i Rejsekortet, på dr.dk, var stærkt utilfredse med rejsekortet.

Brugerne, som i aftes chattede på Gregers Mogensen, chefkonsulent i Rejsekortet, på dr.dk, var stærkt utilfredse med rejsekortet. (Foto: Rasmus Mark Pedersen © DR)

Det virker ikke og er besværligt. Brugerne, som i aftes chattede på Gregers Mogensen, chefkonsulent i Rejsekortet, på dr.dk, var for størstedelens vedkommende stærkt utilfredse med rejsekortet.Chatten på dr.dk kommer efter tv-programmet Kontant på DR1 afslørede talrige problemer med rejsekortet, som ellers skulle gøre det lettere at være passager. Problemer der gik i spørgsmålene til Gregers Mogensen på dr.dk tirsdag aften.

Fejl og mangler- Vi er en familie på 5 hvoraf 4 har et Rejsekort, men der er jævnligt fejl på rejserne - især dem med bus. Vi har oplevet gentagne fejl med forkerte destinationer og dermed forkerte priser samt forkert indstillede standere der betød at rejser ikke blev registreret som afsluttet, skrev Henrik Jensen.Han blev støttet af andre brugere, som har oplevet, at blive trukket bøde for ikke at have checket ud - selvom de havde gjort det.- Jeg har 2 gange oplevet at Rejsekortet afregner forkert, skriver Lars Richter, hvilket overrasker chefkonsulenten fra Rejsekortet.- Jeg kender ikke de konkrete sager, men hvis kontrolenheden er indstillet forkert, kan det ske. Jeg håber du har fået god behandling i kundecenteret, skriver Gregers Mogensen tilbage.Fejl ved check-ud Men det svar fik flere andre brugere til tasterne.- Du har lige stået og påstået at det aldrig nogensinde har været sket at en stander har sagt lyden der indikerer succesfuldt checkud, hvis checkud ikke var sket rigtigt. Hvordan passer det med, at jeg sendte en netop sådan sag ind til Ankenævnet, spørger Dennis Glindhart.

I samme tråd klager nogle brugere over, at check-ind og ud-standerne har samme farve. Hvorfor ikke lave en stander til det hele eller give standerne forskellige farver, spørger de.Det skyldes dels designet, oplyser Gregers Mogensen, der dog nu vil genoverveje standerne.- Erfaringen viser, at kunderne kun i meget begrænset omfang tager fejl af check ind og check ud. Men vi vender det endnu engang, skriver han som svar på dr.dkMangler kvitteringHvis man ikke checker ud får man en bøde på 50 kroner. Men på grund af problemerne efterlyser en bruger et kvitteringssystem, så man kan bevise, at man har checket ud.Her hæfter Gregers Mogensen sig ved, at man allerede kan printe sine rejser ud via internettet.I en lidt anden boldgade klagede flere brugere over, at man ikke kan registrere sig på nettet, men skal videregive sine dankortoplysninger over telefon til en medarbejder i DSB. Til det svarer Gregers Mogensen, at der kommer en løsning i løbet af i år.Desuden klager døve og handicappede over problemer med at høre check-ud lyden.

Facebook
Twitter