Når danskerne tager på charterferie, er det ikke det lokale køkken, der trækker mest.
Således vælger 40 procent af alle chartergæster at købe en all-inclusive-pakke, hvor de kan spise samtlige måltider på hotellet.
Danskerne delt i to grupper
Hos Apollo Rejser oplever man, at de danske chartergæster er opdelt i to næsten lige store grupper, som har vidt forskellige forhold til tanken om at spise på hotellet:
- Dem, der vil rejse med all-inclusive, gør det, og resten fravælger det med lige så stort hjerte, siger kommunikationschef Rikke Koks Andreassen.
Tryghed vinder over nysgerrighed
Salgsdirektør hos Star Tour, Stig Elling, mener, at det er det trygge ved all-inclusive, der gør at så mange danskere vælger løsningen til.
- Når folk skal forklare hvorfor, svarer de, at det er nemt og overskueligt. Og det prioriterer mange som afbræk i en hektisk hverdag, mener Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.
Vælger samme rejsemål
Valget af det trygge og afprøvede går igen, når danskerne skal vælge rejsemål. Således fortæller de fire største rejsebureauer i Danmark, at særligt tre destinationer i år hitter blandt danskerne.
Det er Spanien, Tyrkiet og Grækenland, hvor gamle klassikere som Mallorca, Kreta og Antalya topper hitlisterne - præcis som de gjorde sidste år.