På en travl dag bipper der en ny annonce ind på den elektroniske genbrugsplads 'Gul og Gratis' hvert andet sekund. I gennemsnit sætter danskerne her 18.000-20.000 genstande til salg om dagen. Det er en stigning på 50 procent i forhold til samme tid sidste år.
Tendensen går igen hos konkurrenten 'Den Blå Avis'; her er antallet af elektroniske annoncer steget med 37 procent i forhold til året før. Det skriver Politiken lørdag.
Med på bølgen
Det er ikke kun interessen i at tjene lidt på børnenes glemte spillekonsol eller vinterjakken fra sidste sæson, der tager til. Vi køber også i højere grad brugt.
Besøgstallet på 'Gul og Gratis' er i år steget til 100.000 om dagen mod 77.000 sidste år, og i en rundringning til et udvalg af landets store loppemarkeder melder arrangørerne om både flere gæster og udsolgte stadepladser.
- For et par år siden var det kun fattigrøvene, der solgte og købte brugt, men i dag er villaejeren, der har en stor bil stående i garagen, også kommet med på bølgen, siger Richard Wraa til Politiken. Han er chef for de digitale medier på Fynske Medier, herunder 'Gul og Gratis'.