Facebook er den største tidsrøver på nettet

Facebook sluger suverænt mest af danskernes tid på forskellige netmedier. I januar brugte vi næsten 20 millioner timer på Facebook, der kan løbe med annoncekronerne.

Facebook er blevet så populært, at sitet menes at blive annoncernes foretrukne holdeplads og dermed en god forretning (© DR)

Fra 2008 til 2009 har Facebook tromlet alle andre på listen over danskernes ti foretrukne tidsrøvere på nettet.

Ifølge friske tal fra Foreningen af Danske Interaktive

Medier
, FDIM, er Facebook suveræn topscorer, når danskerne er på nettet.

800 procents stigning

I januar 2009 brugte vi næsten 20 millioner timer på Facebook, skriver mediawatch.dk.

Stigningen i forbruget er eksplosiv sammenlignet med året før, hvor danskerne i løbet af en måned kun brugte 2,4 millioner timer på Facebook. Det svarer rundt regnet til en stigning på 800 procent.

Facebook kan gøre Google kunsten efter

- Facebook tjener ikke penge nu, men generer brugere, som de vil kapitalisere på, siger Christian Peytz, formand for FDIM.

Han forventer, at Facebook det næste år vil opleve en kommerciel

vækst
på linie med Google. Google tjente heller ikke store penge på annoncer i begyndelsen, men i dag er annonceomsætningen stor. Den kunst pønser Facebook-folkene på at gøre Google efter ved at sætte tænderne i lokale annoncører.

Facebook
Twitter