Kommunalt Facebook-flop koster 7 mio.

I løbet af to år har Københavns Kommune brugt 7 mio. kr. på en hjemmeside, som ingen gad bruge. Det skriver Urban i dag.

Københavns Kommune har spildt omkring syv millioner kroner på en hjemmeside, der aldrig blev noget hit blandt københavnerne. (Foto: Vangelis Thomaidis © Stock Xchng)

Facebook for københavnere med 125.000 brugere. Sådan lød visionen, da Københavns Kommune for to år siden lancerede hjemmesiden www.kbh.dk.

I foråret 2009 havde hjemmesiden dog kun 1.800 brugere, og det fik kommunen til at trække stikket ud. Det skriver Urban i dag.

Målsætninger rigtige - resultat for dårligt

Regningen for den mislykkede hjemmeside er endt på lidt under 7 millioner kroner, men kommunen mener ikke, at de har været for ambitiøse.

- Jeg mener ikke, at man kan etablere et sociale medie, hvor målet kun er 2000 brugere. Det ville være udemokratisk. Jeg synes, målsætningerne var de rigtige, men resultatet var for dårligt, siger pressechef i Økonomiforvaltningen, Marie Scott Poulsen, til Urban.

Ikke første hjemmesideflop

Kort før jul kom det frem, at Teknik - og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune havde brugt fem millionerne kroner på en nu nedlagt hjemmeside i forbindelse med COP15.

Facebook
Twitter