Pårørende klager til Tivolis direktør

Forlystelsesparken bør drive kasino på en mere ansvarlig måde, lyder opfordring fra pårørende.

Tivoli har et ansvar for deres kunder, som spiller alle deres penge op, det mener en søn til ældre mand, der er centrum for en ny ludomani-sag. (Foto: Mathias Løvgreen Bojesen © (c) Scanpix)

Tivolis onlinekasino er centrum for en ny ludomani-sag, hvor en alkoholiseret og deprimeret pensionist fra Sjælland tabte over en halv million kroner.

I dag lyder det fra sønnen til den omtalte, at Tivoli bør tage et langt større ansvar for sine kunder.

Sønnen har sendt et brev til Tivolis direktør, som DR har fået indblik i. I brevet foreslår han, at Tivoli fremover tager direkte kontakt til en kunde, hvis personen udvikler et farligt spilleforbrug.

- Hvorfor er det ikke fanget i et filter eller en alarm, at min far i november og december 2015 spillede for sammenlagt over 500.000 kroner?Sådan et spilleforbrug burde få alle alarmklokker til at ringe, fremgår det af brevet fra sønnen, hvis identitet er redaktionen bekendt.

- Syge mennesker kan ikke selv tage ansvar

Hos konkurrenten Danske Spil er man begyndt at foretage ”omsorgskald” over telefonen til kunder, der udvikler et farligt spillemønster.

Det sker i erkendelse af, at der er mange danskere, som har svært ved at styre deres pengespil, når de sidder alene hjemme bag computeren – og måske tilmed er alkoholiserede eller deprimerede.

Det ærgrer sønnen, at Tivoli ikke har udvist samme grad af ansvarlighed som Danske Spil. Ifølge sønnen bør Tivoli opføre sig ekstra ansvarligt, hvis virksomheden vil fastholde sit ”nærmest pletfri brand og renommé,” skriver han til Tivoli-direktøren.

- Alle mennesker har naturligvis et ansvar for eget liv og økonomi. Men syge mennesker kan ikke sætte maksimumbeløb for spil per dag, uge eller måned. De kan ikke stoppe. Og det ved I godt, skriver sønnen til Tivoli-direktøren.

På Tivolis hjemmeside står der, at navnet ”Tivoli” forpligter. Desuden fremhæver Tivoli selv på hjemmesiden, at Tivoli tilstræber ”at udvise ansvarlighed i alle aspekter af driften og kunderelationer”.

FacebookTwitter