Et blødt indlæg bag stenene løfter både stok og sten og får ifølge producenten det hele dernede til at se større ud.
Og de nye trusser med indlæg til mænd er allerede en succes. Magasin sælger underbukserne som de eneste herhjemme, og selv om de kun har haft dem på hylderne i godt 14 dage, er konklusionen ifølge Magasins kommunikationschef Jan Helleskov klar.
- De er blevet revet væk af stængerne. De er en stor succes, og de står for mere end 10 procent af salget af herreundertøj i Magasin på Kgs. Nytorv. Vi har allerede bestilt en ny sending hjem, fortæller han til DR Nyheder.
En fantastisk, stolt følelse
Køberne er ifølge Jan Helleskov et bredt udsnit af Magasins kunder, selv om der ikke er mange teenagere i blandt investorerne.
- Men mænd i 20'erne og op. Der er også en del kvinder faktisk, der køber til deres mænd. Så kan man selv lægge det i det, man vil, siger Jan Helleskov.
I hvert fald kan trusserne et og andet, hvis man skal tro producenten Aussiebum, der kalder underbukserne Wonder Jocks på grund af netop pushup-effekten.
- De vil få dig til at se alvorligt større ud, og du vil få det fantastisk. Hverken dit land eller dig har nogensinde været stoltere, lyder det på undertøjsproducentens hjemmeside om deres egen herretrusser.
For mandens egen skyld
Men hvorfor købe dem? Hvis de vitterligt er til for at løse et problem, synes det ikke at være gennemtænkt. I bedste fald meget midlertidigt: Indtil trussen falder.
Men ph.d.-studerende ved Danmarks Designskole og ekspert i mode og trends, Maria Mackinney-Valentin har alligevel et bud på, hvorfor boxershortsene er så populære.
- Man har lavet undersøgelser af, hvorfor mænd får penisforlængelser. Og det gør de ikke for kvindens skyld. Det er for deres egen skyld og over for andre mænd. For at få selvtillid, siger hun til DR Nyheder.
Sympatisk tanke, hvis de gør godt
Hun forklarer, at det med tiden er blevet mindre tabu for mænd at gøre noget for at få det bedre med og i sin krop, som hun siger.
- Mode er lige dele drøm og funktion. Trusserne er måske til mænd med lavt selvværd. Hvis de får det bedre, så er det da en sympatisk tanke, men når nyhedsværdien har lagt sig, tror jeg behovet er meget begrænset, forklarer Maria Mackinney-Valentin.
På forkant
Jan Helleskov spår trusserne en helt anden fremtid. De har allerede fire-fem år på bagen, og de har næsten alene markeret Aussiebum som et meget populært mærke. Og det håber Magasins kommunikationschef fortsætter.
- De er interessante, fordi de har den historie. Og vi vil gerne være på forkant med, hvad der er in. Og så har de et glimt i øjet, forklarer Jan Helleskov.
Den metroseksuelle mand
Maria Mackinney-Valentin ser de nye trussers popularitet komme lidt i forlængelse af en anden trend, der dukkede op for nogle år siden: Den metroseksuelle mand.
- Han har lov til at gøre noget ud af sig selv, og han behøver ikke at være skovhugger og lugte af sved for at være en rigtig mand, siger mode- og trendeksperten.
Men, understreger hun, en af tendenserne i øjeblikket er at være naturlig. Og den går vist den modsatte vej af de nye pushup-trusser.