TDC-problemer gav udfordringer for 112 og sygehuse

Kunder hos blandt andre Yousee og Telmore har i dag haft problemer med at ringe og modtage opkald.

- Vi knokler for at få denne fejl rettet hurtigst muligt. Vi beklager meget de gener fejlen medfører, skriver Yousee på Facebook. (Foto: TORKIL ADSERSEN © Scanpix)

Har du haft problemer med at ringe eller modtage opkald i dag? Så er du langt fra den eneste. TDC har nemlig haft problemer med mobilnetværket.

Yousee skrev tidligere i dag på Facebook, at kunder kunne opleve, at de ikke kunne ringe eller modtage opkald.

- Vi knokler for at få denne fejl rettet hurtigst muligt. Vi beklager meget de gener fejlen medfører, stod der i opdateringen.

Telmore, der ligesom Yousee er en del af TDC Group, skrev også på Facebook, at de havde udfordringer med netværket.

De to opslag på Facebook har tilsammen flere end 600 kommentarer fra blandt andet frustrerede kunder.

Omkring klokken 13.30 kunne TDC dog endelig berette, at problemerne stort set var løst. Alle kunder kan nu igen både foretage og modtage opkald, men enkelte erhvervskunder vil stadig opleve problemer med nogle tjenester.

Eksempelvis kan der være problemer med opkald til interne lokalnumre.

Teleselskaberne Telia og 3 oplyser til DR Nyheder, at de ikke har oplevet problemer med mobilnetværket.

Problemer med 112

Udfordringerne med mobilnetværket gav også problemer med opkald til 112.

Politiet måtte i løbet af dage opfordre til, at personer, der ikke kunne komme igennem til 112, forsøgte at ringe fra en anden mobiltelefon.

I Region Syddanmark var der også akutte problemer. Regionen oplyste til Ritzau, at det på et tidspunkt ikke var muligt at kontakte sygehuse i regionen.

Folk har derfor ringet 112 for at komme i kontakt med sygehusene. Men det overbelastede nødnummeret - og regionen måtte derfor opfordre folk til ikke at benytte 112, medmindre det var nødvendigt.

Facebook
Twitter