Telia-kunder kan igen komme igennem til akuttelefoner

Der har morgenen igennem været problemer med at få fat i hovedstadens akuttelefon.

Region Hovedstadens Akutberedskab anbefaler, at man låner en ven eller nabos telefon, hvis man har brug for hjælp- (Foto: Nikolai Linares © Scanpix)

Tekniske problemer har her til morgen og formiddag betydet, at Telia-kunder i timevis ikke har kunnet komme igennem til akuttelefonen 1813.

Lige omkring klokken 12 er problemet dog løst, og alle Telia-kunder kan igen ringe 1813.

Det skriver hovedstadens akutberedskab på Twitter.

Tidligere lød det, at Region Hovedstaden ikke ved, om problemet omfatter alle Telia-kunder.

Hovedstadens Akutberedskab anbefalede, at man forsøgte at ringe igen, hvis man blev mødt af en optaget-tone, når man ringer 1813.

Den anbefaling blev senere justeret.

- Lån din vens eller nabos telefon, hvis du har brug for at tale med 1813, skriver beredskabet på Twitter.

1813 er Region Hovedstadens akuttelefon, som borgere skal ringe til, hvis de bliver akut syge eller får skader udenfor egen læges åbningstid. Vurderer akuttelefonen, at det er nødvendigt, henvises man til akutmodtagelse.

Står man i en livstruende situation, skal der ringes 112.

Facebook
Twitter