VisitDenmark fjerner reklame fra YouTube

VisitDenmark har fjernet den omstridte reklame, hvor en mor søger faderen til sin søn, fra internetsiden YouTube.

VisitDenmark har fjernet deres omstridte reklame, hvor en mor søger faderen til sin søn, fra internetsiden YouTube.

VisitDenmark har fjernet den omstridte reklame, hvor en mor søger faderen til sin søn, fra internetsiden YouTube.

VisitDenmark bekræfter over for DR Nyheder, at videoen, der er set over en million gange, er fjernet fra internetsiden.

- Jeg beklager meget, at filmen har stødt mange mennesker, det har slet ikke været meningen. Målet har været at skabe positivt kendskab til Danmark og skabe konversationer om Danmark. For ikke fortsat at støde folk, har vi nu taget filmen af YouTube, siger adm. direktør i VisitDenmark, Dorte Kiilerich.

- VisitDenmark har til opgave at markedsføre Danmark i udlandet og skal naturligvis finde nye og anderledes måder at gøre det på. Når det så sker, er det vigtigt, at man er meget tydelig i sin kommunikation, ellers risikerer man, det modsatte sker. Og det må man sige, er sket her. Derfor har jeg med tilfredshed noteret mig, at filmen er blevet taget af, siger formand for VisitDenmark, Georg Sørensen.QuickVote: VisitDenmark

Video kan stadig ses på Youtube

Den hårdt kritiserede reklame, kan dog stadig ses på YouTube, selv om VisitDenmark har fjernet den.

Flere brugere på internetstedet har nemlig uploadet videoen, så den altså stadig er tilgængelig.

Facebook
Twitter

Mere fra dr.dk