Vrede og harme over fupreklame

Afsløringen af at en ung mors faderjagt på internettet i virkeligheden er et reklamestunt vækker vrede og harme.

Karen hedder ikke Karen, og hun mangler ikke en far til sit barn, hun er skuespiller, hedder Ditte, og er hyret af VisitDenmark.

Afsløringen, af at en ung mors jagt på internettet efter faderen til sin søn i virkeligheden er et reklamestunt, vækker vrede og harme.

Den falske mors hjemmeside svømmer over med vrede kommentarer fra mennesker, der føler sig snydt. Og vrede danskere kimer den statsstøttede turistorganisation VisitDenmark, der står bag reklamen, ned med harmdirrende kommentarer. QuickVote: VisitDenmark

- Du har åbenlyst ingen idé om hvad det vil sige at have børn. Fatter ikke at en person kan synke SÅ dybt og udnytte et barn og resten af verden på den måde i håb om at folk faktisk vil BESØGE danmark, skriver en af de vrede danskere på hjemmesiden.

Over en million har set fupvideo

Videoen med den unge mor, der søger faderen til sin lille søn August, blev lagt på internethjemmesiden YouTube torsdag og mandag klokken 10 har den været vist over en million gange.

Hverken på videoen eller den tilhørende hjemmeside fremgår det, at der er tale om en reklame, eller at kvinden i virkeligheden er en skuespiller.

VisitDenmark: Udlændige synes det er sjovt

Tværtimod opfattede langt de fleste tilsyneladende videoen som sand.

- Du inspirerer mig til at være en bedre far for mit barn, skrev en mand blandt andet til den falske mor Karen efter at have set hendes video.

Enkelte indlæg roser dog også kampagnen, og ifølge VisitDenmark har organisationen også fået positive tilkendegivelser på reklamen fra blandt andre udlændinge, der mente det var udtryk for god dansk humor.

Hvad synes du om reklamen?

Facebook
Twitter