20-årig superstjerne springer ud som undertøjsmodel: 'Det kan ikke gøres bedre'

Calvin Klein har scoret 'en monstersucces' med de nye Shawn Mendes-billeder, mener brandingekspert.

- Mænd, der ser det her, må bare acceptere, at Shawn Mendes er en fantastisk flot fyr, og at det er okay, at ens kone eller kæreste falder i svime, når de ser billederne, mener brandingekspert. (Foto: Glen Luchford © Calvin Klein)

Det er langt fra første gang, at modefirmaet Calvin Klein teamer op med kendte, når der skal skabes opmærksomhed om deres undertøj.

Det har de før gjort med både Justin Bieber, Kardashian-familien og Mark Wahlberg.

Men firmaet har næppe oplevet en succes så eksplosiv som den, de oplever i øjeblikket, hvor billederne af den afklædte musiker Shawn Mendes spredes med lynets hast overalt på nettet og er blevet liket af kendisser lige fra Charlie Puth til Jennifer Lopez.

Morten Saxnæs, der er digital brandingekspert, forstår godt, hvorfor folk er faldet i svime over de pikante undertøjsbilleder.

- Det kan ikke gøres bedre end det her, det er simpelthen det perfekte match, fortæller Morten Saxnæs.

- Det er jo ikke kun unge teenagepiger eller gay-community'et, der er vilde med det her. Det er hele vejen rundt, at de her billeder er mega populære, uddyber han.

- Det er med til at give Shawn Mendes en helt ny status.

Se billeder fra kampagnen, mens du læser videre.

Billederne har tjent sig ind

(Foto: Glen Luchford © Calvin Klein)

- Lige præcis Calvin Klein har en historik for at portrættere kendte mennesker på en super cool måde, fortæller Morten Saxnæs.

- Der er ingen tvivl om, at Mendes får rigtig mange penge for det her, men jeg er stensikker på, at billederne allerede har tjent sig selv ind for Calvin Klein.

Gør Mendes 'endnu mere ikonisk'

(Foto: Glen Luchford © Calvin Klein)

Når man som stjerne vælger at være med i en reklame, så handler det i høj grad om ens personlige brand, og hvad reklamen kan bygge på det brand, forklarer Morten Saxnæs.

- Der er ingen tvivl om, at de her billeder kun gør Shawn Mendes endnu mere ikonisk og til en endnu større stjerne.

En 'monstersucces'

(Foto: Glen Luchford © Calvin Klein)

Saxnæs uddyber, at billederne af en afklædt Shawn Mendes, der blandt andet er kendt for hits som 'In My Blood' og 'Treat You Better', på rekordtid er blevet noget, 'alle taler om'.

- Alle er helt vilde med det, og andre kendte deler også billedet.

- Når man laver noget, der går så viralt, som det her gør, så er det en monstersucces.

Match mellem person og brand

(Foto: Glen Luchford © Calvin Klein)

Mendes-billederne er en del af Calvin Kleins nye sommerkampagne, og andre kendisser som Kendall Jenner og ASAP Rocky er også med i kampagen.

- Det er succesfyldt, når der er et godt match mellem personen og brandet. Calvin Klein giver simpelthen de kendte en ekstra coolness, fordi de selv er så cool et brand, fortæller Morten Saxnæs.

Ingen hate fra nettet

(Foto: Glen Luchford © Calvin Klein)

Morten Saxnæs mener, at 'internettet har vist sig fra sin gode side' i forbindelse med den nye kampagne.

- Der er forsvindende lidt hate, fordi vi bare allesammen er enige om, at det er flotte billeder, forklarer han.

Facebook
Twitter