Tema

Arbejdsforhold i computerspil-branchen

Det er ikke for sarte sjæle, hvis man vil gøre karriere i spilbranchen. I hvert fald ikke i udlandet, hvor det ikke er unormalt, at spilfirmaer bag fx 'Fortnite' og 'Red Dead Redemption' presser sine medarbejdere til at have arbejdsdage på 12 timer seks dage om ugen, når de 'cruncher' op mod en deadline. I Danmark er forholdene anderledes, men der er også eksempler på medarbejdere, der døjer med stress, angst og frygt for at blive fyret.

Tidslinje

  1. Den danske spilbranche udsat for massiv kritik: Nu giver cheferne svar på tiltale

    Flere computerspiltalenter har talt dunder mod forholdene i den danske spilbranche. Nu svarer cheferne.

  2. Fire danskere fortæller om barsk computerspil-branche: 'Jeg var på randen af en depression'

    Stress, angst og depression er noget af det, der kendetegner fire danskeres møde med spilbranchen.

  3. Stress og ulidelige arbejdsforhold fik Pernille til at flytte fra Danmark: 'Jeg følte en konstant knugende angst'

    Unge computerspiltalenter står nu frem med hård kritik af den danske spilbranche.

  4. Ekstreme arbejdstider og konstant frygt: Sådan bliver verdens mest populære computerspil til

    - Det er tydeligt for enhver, at folk bliver udnyttet, mener journalist, der afslører forholdene i spilbranchen.

Andre medier skriver