BILLEDER Fræk kalender går nye veje: Dropper nøgne modeller

Pirelli plejer at vise halvnøgne kvinder i sine kalendere, men næste år har den italienske dækproducent valgt at gå en helt anden vej. Sådan næsten.

  • Tennisspilleren Serena Williams bliver vist i Pirellis kalender for 2016. (Foto: Annie Leibovitz © Pirelli)
  • Den amerikanske satiriker og skuespiller Amy Schumer er en af de kvinder, der er mindst påklædt i kalenderen. (Foto: Annie Leibovitz © Pirelli)
  • Serena Williams viser tennismusklerne frem i april i 2016. (Foto: Annie Leibovitz © Pirelli)
  • Den kinesiske skuespiller Yao Chen er blevet kaldt Kinas svar på Angelina Jolie. Businessmagasinet Forbes har placeret hende som den 82. mest indflydelsesrige kvinde i verden. (Foto: Annie Leibovitz © Pirelli)
  • Multikunstneren Patti Smith er med flere lag tøj et klokkeklart eksempel på, at Pirelli i 2016 har lagt stilen om. (Foto: Annie Leibovitz © Pirelli)
1 / 5

Kate Moss har poseret nøgen på en Bahamas-strand kun iført lange perlekæder. Danske Helena Christensen har gjort det samme, og Gisele Bündchen har hevet ned i bikinien langs en væg ved den franske riviera.

Men denne gang er motiverne i Pirelli-kalenderen markant anderledes end tidligere. I kalenderen for 2016 har den italienske dækproducent Pirelli valgt at skifte de velpolerede modeller ud med kvinder, der har præsteret noget særligt.

Derfor vil kalenderen vise den topmuskuløse tennisstjerne Serena Williams, musikeren Patti Smith i lange støvler, skjorte og et par sorte jeans og den næsten nøgne komiker Amy Schumer med blødt maveskind.

Flere medier – heriblandt New York Times - kalder beslutningen for noget, der kan blive et kulturelt skift. Samme vurdering har den amerikanske forretningskvinde Mellody Hobson, der selv er martsmotivet i kalenderen, hvor hun sidder i en franskinspireret spadserdragt.

Hun siger til avisen, at Pirellis beslutning giver et nyt perspektiv på kvinder.

Antonio Achille, der er direktør i managementvirksomheden Boston Consulting Group, siger, at netop de karrierefokuserede kvinder er en kæmpe uudnyttet mulighed for Pirelli. Det skyldes, at halvdelen af indkøbene af luksusbiler i USA besluttes af kvinder.

Pirellis beslutning om at klæde kvinderne på kommer efter, at det amerikanske mandemagasin Playboy valgte at gøre det samme for få måneder siden.

Facebook
Twitter