Rockveteraner promoverer nyt album i Fortnite

Nytænkning i musikverdenen skal tilsyneladende komme fra mænd i 50-årsalderen.

Det amerikanske band har valgt at promovere deres nye album via det populære computerspil Fortnite. (© Fortnite)

Det kan dårligt blive mere ungt og moderne end at bygge en hel ø i det voldsomt populære computerspil Fortnite for at promovere sit nye album.

Det er ikke desto mindre, hvad rockveteranerne fra det amerikanske band Weezer har gjort i markedsføringen af deres seneste studiealbum.

I spillet har man således kunnet teleportere sig til en ø ved navn Weezer World, der er bygget op som en stor forlystelsespark, og finde frem til en jukebox og høre fire numre fra Weezers nye plade ’Black Album’.

At det giver god mening at promovere sin musik i Fortnite, er den amerikanske producer og DJ Marshmello et godt bevis på.

I sidste måned gav han en ti minutter lang koncert i spillet, hvilket lokkede over 10 millioner spillere til.

Sneg sig ind via vinduet

Weezer, der består af fire mænd i 50-årsaldren, er langtfra en flok urutinerede novicer, når det kommer til kreativ promovering af deres musik.

Toner fra Los Angeles-bandets debutalbum ’Blue Album’ fra 1994 kom således ud i millioner af hjem takket være et samarbejde med Microsoft, skaberne af alle tiders dominerende PC-styresystem.

På installations-CD’en til Windows 95 kunne man således i mappen ’Fun Stuff’ finde Weezers musikvideo til sangen ’Buddy Holly’, der senere fik en fornem placering som nummer 59 på MTV’s liste over de bedste sange fra 90’erne.

Facebook
Twitter