BILLEDER Per Vers' specialdesignede outfits doneres til et godt formål

Pengene fra auktionen skal doneres til et rådgivningscenter for børn og unge.

  • Graffitikunstneren Juse One er i fuld gang med at designe en jakke med Muse-aftryk. (Foto: Martin Håkan © CoverGanda.dk)
  • Det er spændende at se hvor meget Paul McCartney-jakken bliver solgt for. (Foto: Martin Håkan © CoverGanda.dk)
  • Det har taget Juse One to måneder at lave de 14 forskellige trøjer og bluser. (Foto: Martin Håkan © CoverGanda.dk)
  • Per Vers landede i år den eftertragtede tjans som konferencier på Orange Scene. (Foto: Martin Håkan © CoverGanda.dk)
  • Per Vers og Juse One kendte hinanden i forvejen. (Foto: Martin Håkan © CoverGanda.dk)
  • Her ses Per Vers iført en trøje med et aftryk af Florence Welch fra Florence + The Machine. (Foto: Martin Håkan © CoverGanda.dk)
  • Her ses trøjen med et citat fra en Pharrell Williams-sang. (Foto: Martin Håkan © CoverGanda.dk)
  • Her ses en T-shirt med ordene "Let it be", der referer til Beatles-sangen. (Foto: Martin Håkan © CoverGanda.dk)
  • Her ses en trøje med en stencil af Florence Welch. (Foto: Martin Håkan © CoverGanda.dk)
1 / 9

Rapperen Per Vers formåede at lande den eftertragtede tjans som konferencier på Orange Scene ved årets Roskilde Festival.

Hans job var at sætte festen i gang, inden de forskellige musikere og bands skulle optræde på den store, orange mastodont af en scene midt på festivalpladsen.

Som en del af hans opvarmningsoptræden var Per Vers iklædt tøj, der repræsenterede de forskellige kunstnere, som han skulle til at introducere.

Det kunne for eksempel være en jakke med en stencil af Paul McCartneys ansigt på ryggen eller en T-shirt med et citat af Pharrell Williams.

Graffitikunsteren bag de specialdesignede outfits hedder Brandon Lewis, men går under kunstnernavnet Juse One. Han er oprindeligt fra New York, men har boet i Danmark siden 2010.

Overskuddet skal gå til rådgivning af børn og unge

Juse One har brugt i alt to måneder på at lave aftryk af de forskellige kunstnere, som sidenhen er blevet spraymalet på tøjet. Kunstprojektet er blevet bakket op af arrangørerne bag Graffiti Zone, som er en af områderne på festivalpladsen.

Efter Roskilde Festival bliver tøjet doneret til en auktion, hvor overskuddet vil gå til et rådgivningscenter for børn og unge kaldet Headspace. Den amerikanske graffitikunstner er glad for at kunne hjælpe til et godt formål.

Se billeder af de forskellige outfits i billedserien foroven. Og læs mere om auktionen her.

Facebook
Twitter