Tema

Den store bagedyst 2019

Den store bagedyst er tilbage hver lørdag på DR1 og i DRTV. Her på dr.dk kan du møde nye og gamle deltagere, få alle opskrifter, og få bagetips fra mesterbageren Jon Edlund.

Tidslinje

1. Vinderen af Den store bagedyst: 'Sejren giver mig en tro på, jeg kan gøre alt, hvad jeg vil'

Tilbuddene vælter allerede ind til den nykårede bagedronning.

2. Kan du huske den allerførste vinder af Den store bagedyst? Her er Nana i dag

Der er sket meget i Nana Dalbys liv, siden hun vandt bagekonkurrenen for syv år siden.

3. Er du klar til den store finale i Bagedysten? Her er kagen, der sikrer dig vindertrofæet derhjemme

Chokolade, guld og surprise-element. Se Jon Daniel Edlund fra Den store bagedyst lave overdådig finale-dessert.

4. Kage-fænomen har ramt Danmark: Se Bagedyst-finalist lave ultrapopulær kage

Glaze-kager hitter som aldrig før. Se Jon Daniel Edlund jonglere den klistrede og farverige sovs.

5. Kan du huske Rosa fra Bagedysten? Nu springer hun ud som youtuber

Rosa Kildahl vil sikre sig, at fremtiden også husker at lave de klassiske, danske retter. Så nu er hun blevet youtuber.

6. Victoria fra Bagedysten efter stort vægttab: 'Jeg er bare pissestædig'

Victoria Askjær fra 'Den store bagedyst' har ikke altid været lige så selvsikker, som hun fremstår på tv.

7. 'Åh, jeg vil have dig!': Bagedyst-finalist laver uimodståelige ispinde

Det er ikke svært at lave hjemmelavet luksus-is, mener Jon Daniel Edlund fra sidste års sæson af Den store bagedyst.

8. Hvad sker der med alle kagerne? 10 ting du (måske) ikke vidste om Den store bagedyst

Kan reglerne bøjes? Hvem vasker op? Få svar på dine 'Bagedyst'-spørgsmål her.

9. Micki storcharmerede alt og alle i Bagedysten: Nu har han sagt sit job op for at forfølge tv-drøm

Fire år efter 'Den store bagedyst' har Micki Cheng valgt at satse alt på tv-karrieren.

10. Bagedyst-vinder mobbet på nettet - nu svarer hun igen: 'Jeg nægter at tilfredsstille jer!'

Liv Martine, som vandt 'Den store bagedyst' i 2015, har fået nok af lede kommentarer på nettet.

11. Vildt fedtet og dejlig sød: Bagedyst-finalist viser vejen til ægte karamelsovs

Elsker du klistrede kager? Så er flydende saltkaramel vejen frem, mener Jon Daniel Edlund fra Den store bagedyst.

12. Frederikke fra Bagedysten har vundet over sin indre djævel: Nu forfølger hun sin drøm i USA

Frederikke Legaard har efter års kamp med sig selv fundet ro i at udfolde sig kreativt.

13. Bagedystens humørbombe gik ned med angst. Nu står Katja frem for at hjælpe andre

- Folk skal vide, de ikke er alene, siger den tidligere Bagedyst-finalist Katja Stock.

14. Lækkersulten? Bagedyst-finalist deler mikroovns-trick til den perfekte dessert

Vil du lave dessertpynt i særklasse? Jon Daniel Edlund fra Den store bagedyst viser vejen.

15. Vanvittigt flot! En genistreg! Her er alle tiders mest opfindsomme mesterværker i Bagedysten

Se ugens mesterværk samt fem andre imponerende kager fra Bagedyst-arkiverne.

16. Timm Vladimir om Bagedysten: 'Engang imellem må jeg gå ud af teltet, fordi jeg ikke kan være i mig selv'

Værten på 'Den store bagedyst' lever sig helt ind i deltagernes op- og nedture.

17. Afslører simpelt trick: Bagedyst-finalist lærer dig at lave det perfekte madbrød

Træt af frosne hvisløgsflute? Her er madbrødet over alle madbrød.

18. Ingen mænd tilbage i Bagedysten: 'De var ikke gode nok'

Bagedystdommerne afviser, at de har skelet til deltagernes køn i deres bedømmelse.

19. Jesper fandt kærligheden og drømmehuset: 'Det var aldrig sket uden Den store bagedyst'

30.000 følger med i Jesper Søvndals nye liv som blogger-kæreste og istandsætter.

20. Ultra-nem og vanvittig lækker: Bagedyst-finalist lærer dig at lave efterårskagen over dem alle

Den er knasende på toppen og blød i bunden. Her er crumblen, der får dine smagsløg til at juble.

21. Her går det helt galt for Bagedyst-Beate: 'Det er idioti på højt plan'

Beate Sørensen fra Den store bagedyst erkender, at hun var for optimistisk i lørdagens udsendelse.

22. Bagedyst-darlingen Iben har vendt op og ned på sit liv: 'Jeg kunne ikke holde mit spejlbillede ud'

Iben Devantie er gået fra 105 til 56 kilo.

23. Laver du også den typiske fejl? Bagedyst-finalist guider dig til den perfekte flødeskum

Træt af vammel smørsmag? Jon Daniel Edlund fra Den store bagedyst deler sine tips og tricks til den perfekte flødeskum.

24. Bagedyst-Fillip mødte Gud og brød sammen: 'Jeg har aldrig følt mig så elsket'

Fillip Katballe fra 'Den store bagedyst' fik ændret sit liv i mødet med Gud.

25. Andrea vandt Bagedysten for to år siden - og så droppede hun jobbet

Efter 'Den store bagedyst' har Andrea Søllesteds liv taget en ny, sød drejning.

26. Kendt fra tv: Sådan laver du legendarisk lækkerbisken

Bliver du lækkersulten, når 'Den store bagedyst' ruller over skærmen? Sådan laver du hindbærdrømmen over dem alle.

27. Årets yngste deltager er Bagedystens nye supertalent: 'Alder afgør ikke, hvor dygtig man er'

Mia Emilie Persson har øvet sig, siden hun var 12 år.

28. Kan du huske Emil fra Den store bagedyst? Nu bager han for dronningen

Siden sin sejr i Den store bagedyst sidste år har kagekarrieren virkelig taget fart for Emil Obel.

29. Afsløring: Her er deltagerne i Den store bagedyst

Frisøren i Aalborg, gymnasieeleven i Hørsholm og otte andre bagetalenter kæmper om trofæet i ny omgang af DR1's seersucces.

Andre medier skriver