Carlsberg-flaske er fiasko

Den nye ølflaske, som Carlsberg lancerede for en måned siden, har fået salget af Carlsberg-øl til at dale. Flere supermarkeder melder om faldende salg, fordi den nye, lettere flaske er dyrere end den gamle.

En ny, lettere og moderigtig flaske er ikke nok til at sætteskub i salget af Carlsberg-øl igen - snarere tværtimod.

Den nye ølflaske, som Carlsberg lancerede 1. oktober - og sombryggeriet har brugt 100 millioner kroner på at udvikle - er nemligen fiasko, skriver Berlingske Tidende.

Årsagen til det faldende salg for Carlsberg, er konkurrencen fraTuborg. Bryggeriet forlanger nemlig 30-40 øre mere pr. flaske hossine kunder for Carlsberg-ølflasken, mens prisen på Tuborg eruændret.

Og det får kunderne til at vælge Tuborg frem for Carlsberg,siger indkøbsdirektør Bjarne Bak i Supergros, der er grossist forsupermarkedskæderne Rema 1000, SuperBest, Spar og ISO.

- Når man kan købe 30 stk. Tuborg-mærkevare-øl billigere end 24stk. ny Carlsberg-mærkevareøl, så går det galt. Det vil forbrugerneikke betale for. Øl er så hamrende prisfølsomt, siger han.

Facebook
Twitter