Coca-Cola øger markedsandelen

Coca-Cola sidder stadigt tungere på det danske læskedrikmarked. Næsten hver anden sodavand, der sælges i Danmark, er en Coca-Cola.

Coca-Cola sidder stadigt tungere på det danskelæskedrikmarked.

Næsten hver anden sodavand, der sælges i Danmark, er enCoca-Cola. Det skriver Jyllands-Posten.

Hvis man inddrager salget i grænsebutikkerne og den illegaleimport fra østlandene er andelen endnu højere.

Øger sin markedsandel

På trods af den meget omtalte grænsehandel og parallelimportenlykkedes det alligevel Coca-Cola Tapperierne at øge sinmarkedsandel sidste år til 49 procent i et let faldende marked forafgiftspligtige læskedrikke.

Det er overvejende Coca-Cola, det drejer sig om, da tapperiernessalg af det andet varemærke, Schweppes, højst fylder et parprocent.

Nettoomsætningen i Coca-Cola Tapperierne steg med 2 procent til1,4 mia. kr. med et overskud før skat på 27 mio.kr. mod et minus i2001 på 63 mio.kr.

Facebook
Twitter