Cult overhaler Carlsberg

Energiproducenter Cult har taget førertrøjen fra Carlsberg, når det kommer til salg af cider og alkoholsodavand.

Cult har overhalet Carlsberg. Selskabet er især kendt for reklamer med stærke seksuelle signaler og er flere gange blevet kritiseret for at gå over stregen. (© Cult)

Cider- og energidrikproducenten Cult indtager nu førstepladsen på det danske marked, når det gælder salget af stærkere cidere og alkoholsodavand. Det skriver Dagbladet Børsen.

Dermed har Cult overhalet Carlsberg, der ellers har ligget i front siden sin lancering af cideren Somersby i 2008. Cults succes skyldes i høj grad den nye hyldeblomstcider ved navn Mokai, der i 2009 stod for omkring 40 procent af omsætningen.

- Produktudvikling er utrolig vigtig for os. Specielt, fordi vi har en målgruppe, der består af unge mennesker, hvor der hele tiden skal ske noget nyt, siger Lars Klausen, der er administrerende direktør i Cult, til Dagbladet Børsen.

Og Cult har også flere nye produkter på vej. Blandt andet cideren Modjo, som cultdirektøren har store forventninger til.

- Med Mokai ramte vi kvinderne, og med Modjo håber vi på at få fat i de lidt ældre fyre, der er holdt op med at drikke Cult Shaker. Så vi udvider hele tiden for at nå en bredere målgruppe, siger Lars Klausen.

I 2009 solgte Cult ca. 20 millioner flasker, og det tal forventes at stige til 25 millioner i 2010, skriver Dagbladet Børsen.

Facebook
Twitter