Forsikringskunder går glip af rabatter

Langt flere forsikringskunder bør forhandle med selskabet om en lavere pris, konkluderer en ny rapport.

Langt flere forsikringskunder bør forhandle med selskabet om en lavere pris, konkluderer en ny rapport.

Danskerne snyder sig selv for tusindvis af kroner om året, fordi de ikke presser deres forsikringsselskab hårdt nok.

Det er en af konklusionerne i en omfattende undersøgelse om danskernes tilfredshed med deres forsikringsselskab, som rådgivningsfirmaet Loyalty Group har gennemført, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten mandag.

- Rigtig mange forsikringskunder har været hos deres forsikringsselskab i mange år uden at forhandle om rabat. De bør de måske gøre, da forsikringsselskaberne er til at forhandle med, lyder det i undersøgelsen.

Tre ud af fire får rabat

Ifølge Loyalty Group, der har spurgt 3.300 forsikringskunder, har 91 pct. af de kunder, der har fået rabat, fået sænket prisen med op til 20 pct., mens de

resterende
har fået en højere rabat. Det er ca. tre fjerdedele, der faktisk får rabat, når de forhandler.

Alligevel har kun 18 pct. af forsikringskunderne forsøgt at opnå rabat på én eller flere forsikringer det seneste år. Det skal ses i lyset af, at 60 pct. af de danske forsikringskunder har været hos deres selskab i seks år eller mere.

Facebook
Twitter