Flyttemand fylder kunderne med dårlige undskyldninger

Aftaler aflyses på stribe med forklaringer om, at der er problemer i familien, eller bilen er i stykker

Jakob Illeborg forsøger at hitte rede i de mange undskyldninger torsdag 21.00 på DR1.

På torsdag handler Kontant om et flyttefirma, der har mere end svært ved at leve op til de aftaler, direktøren indgår.

På overfalden ser det ellers lovende ud.

- Service og god moral bliver der ikke sparet på, skriver firmaet på sin hjemmeside.

En god og tillidsvækkende besked når man står og skal have flyttet alt, hvad man ejer.

Jeg kan ikke lige i dag

Men gang på gang oplever kunderne, at flyttefolkene fra BM Fragt ikke møder op på det aftalte tidspunkt.

Og når kunderne prøver at få en forklaring, tikker der en god undskyldning ind fra firmaets direktør Bo Madsen.

- Min makker er kommet til at booke et værkstedsbesøg. Noget med en gammel tid der skal overholdes.

- Jeg sidder lige med et problem her i familien, jeg kan desværre ikke have en bil hos dig før kl. 13 i morgen.

- Hej Pia. Min bil og chauffør er enormt forsinket grundet værkstedsbesøg. Jeg holder dig opdateret.

- Hej Lisa. Jeg er meget hængt op i dag. Jeg har sørget for en vogn og to flyttemænd til dig i morgen med ankomst kl. 10.00-11.00 Mvh. Bo.

- Jeg har måttet omrokere i bilerne, så jeg har en bil, der skal på værksted i morgen kl. 8.00, og det tager et par timer. Hvis du vi have det bedre med det så find da et andet.

- Hej Marianne. Min flyttebil er desværre gået i stykker, den lækker kølervæske og kan derfor ikke køre nogen steder, før jeg kan få det lavet. Ringer lige inden længe. Bo.

Søsyge undskyldninger

Undskyldningerne er mange, men kan ikke bruges til meget af de kunder, der har planlagt en flytning og er afhængige af, at BM Fragt overholder de indgåede aftaler.

- Det minder om 'Chris og chokoladefabrikken'. Der er så mange søsyge undskyldninger, at jeg ikke har set noget lignende.

Sådan siger forbrugerjurist Anne-Dorte Bruun Nielsen, da Kontant præsenterer hende for de 20 sager, vi har kendskab til med Bo Madsens firma.

- Det er svært ikke at forestille sig, at han gør det med vilje. Der er så mange sager. Alle firmaer kan komme i problemer og komme til at misligholde enkelte aftaler, men han gør det jo ret systematisk, siger hun.

Lover bod og bedring

Bo Madsen selv erkender, at det kniber med den gode service i BM Fragt, og han lover bod og bedring.

- For at håndtere det her, så bliver jeg nødt til at gøre én ting ad gangen. Det kan godt være, at der er nogen, der siger, at det kan de ikke vente på. Men så må det være sådan. Jeg er nødt til at gøre det i et tempo, som jeg kan klare, siger han.

Se med på torsdag, hvor Kontant taler med en stribe kunder, der alle står frustrerede tilbage efter mødet med BM Fragt, og Jakob Illeborg prøver at få en forklaring fra Bo Madsen selv.

Se "Kontant: Flyttemanden der blev væk" torsdag 21.00 på DR1.

Facebook
Twitter