Medvirkende i Kontant har nu fået p-afgifter annulleret

Annulleringen skete samme dag, de stod frem og fortalte om absurd sagsforløb.

David Fjallsbaks sag var sendt til inkasso, men nu er afgiften annulleret.

Flere frustrerede bilister stod tirsdag frem i DR’s forbrugerprogram Kontant og fortalte om absurde p-afgifter og afvisende parkeringsselskaber.

Men for de tre medvirkende Peder Olsen, Karsten Andersen og David Fjallsbak har sagen nu taget en uventet drejning.

Alle tre modtog tirsdag besked om, at deres p-afgift - eller kontrolgebyr, som parkeringsselskaberne kalder det – er annulleret.

- Vi har modtaget din henvendelse, hvoraf det fremgår, at du desværre har oplevet udfordringer med brug af betalingsautomaterne på parkeringsstedet. Det er vi rigtig kede af, og skal beklage. Da kontrolgebyret er annulleret, skal det derfor ikke betales, og vi anser sagen som afsluttet, skriver det Apcoa-ejede selskab Europark.

De tre mænd parkerede alle i parkeringskælderen under Pakhusene på Aarhus Ø den 30. april i år. De registrerede deres biler i p-automaten og fik at vide, at de ikke skulle foretage sig yderligere. Alligevel fik alle tre efterfølgende en p-afgift på 750 kr.

Fra inkasso til annullering

David Fjallsbak klagede til Europark, som få dage efter afviste at annullere afgiften og siden sendte sagen til inkasso.

Men af uvisse årsager har Europark nu ombestemt sig.

- Det er nok ikke helt tilfældigt, at det sker, efter Kontant var inde over, siger David Fjallsbak.

Han slipper nu for at betale de 750 kr., men forløbet frustrerer ham - især med tanke på andre bilister i samme situation.

- Det er jo ikke alle, der kan få hjælp på den måde, og de bliver så snydt, siger han.

Flere spørgsmål til Apcoa

Spørgsmålet er nu, om andre bilister også kan se frem til en annullering, og det tyder det på.

Kontant har været i kontakt med yderligere én bilist, der haft nøjagtig samme oplevelse i parkeringskælderen under Pakhusene i Aarhus.

Han skriver, at han netop har modtaget en annullering af sin p-afgift efter et længere klageforløb med Apcoa.

Kontant ville gerne spørge Apcoa, hvorfor de nu har annulleret de fire afgifter, og om andre bilister i samme situation også får deres afgift annulleret, men Apcoa er ikke vendt tilbage på vores henvendelse.

Facebook
Twitter