Nordea fjerner ordet gebyr

Gebyr klinger ikke godt i danskernes ører. Derfor vil Nordea nu at slette ordet fuldstændig fra prislisterne og de ansattes ordforråd. Det skal nu hedde pris for serviceydelse.

- Jeg vil ikke udelukke, at jeg kommer til at sige det en gang i mellem, siger Nordea-chef Peter Schütze om ordet gebyr.

De fleste kender bankernes gebyrer. Men nu vil Nordea have os til at glemme alt om dem. Derfor skal det negativt ladede ord, gebyr, forsvinde helt fra banken. Det skal hverken høres fra de ansatte eller stå på bankens prislister.

- I vores prisliste bruger vi "priser på serviceydelser" i stedet for gebyrer, fordi gebyrer kan opfattes som en form for straf, siger Peter Schütze, der er landechef for Nordea i Danmark, til Berlingske Tidende.

Det samme som en dåse makrel

Han mener, at det er uretfærdigt, at bankerne får negativ omtale, fordi de tager penge for deres produkter. For billån, kassekredit og pensionsopsparinger koster penge ligesom alle andre varer.

- Som eksempel kan jeg nævne, at når man køber en dåse makrel, så er det ikke et gebyr, man betaler, men en pris for varen, siger Peter Schütze.

Mere fra dr.dk

Facebook
Twitter